ביהמ"ש: מותר לעצור יהודי שקורא שמע ישראל בהר הבית

שופטת בית משפט השלום בירושלים קבעה כי קריאת "שמע ישראל" בהר הבית הינה פרובוקציה, וכי מותר למשטרה לעצור אדם הקורא קריאת שמע במקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/15 12:49 כד בתשרי התשעו

ביהמ"ש: מותר לעצור יהודי שקורא שמע ישראל בהר הבית
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים קבעה היום כי קריאת 'שמע ישראל' בהר הבית הינה פרובוקציה ועילה למעצר. בפני השופטת מרים קסלסי הובא היום (ד') משה פואה, שקרא אתמול 'שמע ישראל' בהר הבית ונעצר. פואה טען בפני השופטת כי "נעצרתי רק בגלל שאני יהודי. אילו הייתי מוסלמי לא הייתי נעצר על מה שעשיתי. השאלה העומדת כאן לדיון היא האם בית המשפט יצטרף להתנהלות הגזענית של המשטרה או שמא תעצור אותו".

משה פואה קורא 'שמע ישראל' בהר הבית ונעצר:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/107201539056.mp4[/embed]

בתגובה לדבריו קבעה השופטת כי מדובר בהתנהלות לגיטימית של המשטרה, וכי פואה ביצע פרובוקציה מכוונת. "המצב הנפיץ בהר הבית, במיוחד בשבועות האחרונים, ידוע לכל ואין צורך לחזור על כך", קבעה השופטת. "הנחיות המשטרה נועדו לשמירה על הסדר. הטענה כי איסור התפילה הוא איסור בלתי חוקי אינה מבוססת".

השופטת התייחסה לטענה של פואה, שאמר שלא היו מסביבו מוסלמים ולכן לא הייתה סכנה להפרת שלום הציבור. "לא ניתן בכל רגע נתון לבדוק האם ישנם מתפללים מוסלמים בקרבת אות ויהודי שמבקש להתפלל בהר הבית. מעשה זה יגרום לפרובוקציה, אין זה המקום המתאים לדון בשאלה האם זכויות היהודי בהר הבית דומות לאלה של המוסלמים".

"חופש הביקור במקומות קדושים ניתן למשיב בכפוף לתנאים מסויימים", הבהירה השופטת, וקבעה כי "הסכמתו להם ניתנה על ידו בכזב, שכן לא הייתה כוונתו לעמוד בתנאים האלו, ועל כן הבקשה להרחיקו ל-15 ימים היא בקשה מינימלית וסבירה נוכח הימים האחרונים", הוסיפה ואישרה את ההרחקה.

אתמול עלה משה פואה להר הבית לטענתו על מנת "להסביר לעם ישראל כולו כי הסיבה לרציחות בארץ כולה היא התקווה שיש לערבים שנוותר להם על ארצנו. התקווה זאת ניתנת להם כאשר אנו לא מאפשרים ליהודים להתפלל בהר. זה "סטטוס קוו רצחני". ולכן צריך לעלות ולהתפלל בהר למען יהיה ברור כי ארצנו שלנו ולא נעזבנה". פואה קרא קריאת שמע ונעצר.