נוכלים גבו אלפי דולרים במסווה גיוס כספים למען משפחת לביא

נוכלים פרסמו טענות כאילו למשפחתו של הרב נחמיה לביא הי"ד אין כסף לאכול, וגבו אלפי דולרים מאזרחים תמימים. משפחתו של הרב לביא: "אין לנו קשר למיזם. מדובר בגניבה מהציבור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/15 00:04 כד בתשרי התשעו

נוכלים גבו אלפי דולרים במסווה גיוס כספים למען משפחת לביא
יעקב יברוב, צילום: יעקב יברוב

נוכלים פרסמו קמפיין גיוס המונים באתר 'jewcer' בו טענו שהם אוספים כסף למען אישתו וילדיו של הרב נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה במוצאי שבת, וגבו אלפי דולרים בטענה כי אין לילדיו של הרב לביא כסף לרכוש אוכל.

בפייסבוק רץ בשעות האחרונות בפוסט בו טוענים הנוכלים כי הם אוספים כספים למען המשפחה, ומפצירים בציבור לתרום מכל הלב, תוך כדי שימוש בתמונתו של הרב לביא הי"ד, ובפיגוע על מנת לגבות כספים במרמה מהציבור.

"קיבלתי הודעות מאוסטרליה", מספר בזעם אלקנה בר איתן, גיסו של הרב לביא, ל'כיפה'. “הם פרסמו שנטע, האלמנה, מרוויחה סכום כסף קטן, ושהם אוספים כספים בשיתוף פעולה עם המשפחה. הכל שקר וכזב. אף אחד מהמשפחה לא קשור לזה".

בקמפיין גיוס ההמונים, שירד מהאוויר בעקבות פניה נזעמת של בני משפחתו של הרב לביא, פורסמו תמונות של הרב לביא, וכן תמונות של גופתו בלוויה עטוף טלית, זאת על מנת לגבות את כספים במרמה. בשעות האחרונות התמונות הפכו וירליות בפייסבוק, ועד שהקמפיין ירד מהאוויר הספיקו הנוכלים לגבות כ-6000 דולרים. לא ברור האם הצליחו לעבור את הרף הנדרש על מנת לאסוף את הכסף.

"הכל שקר וכזב", אומר בתוקף בר איתן. “כולם מסודרים. יש קשיים בגלל הרצח, אבל לא מדובר בקשיים פיננסיים כלל. אנחנו לא מכירים את העמותה שהתפרסמה באתר, ואין לנו קשר לנושא. חשוב לנו להוציא מסר: זו גניבה מהציבור ואסור לתרום להם כספים".

במשפחה אומרים כי החשש הוא מפני ניסיונות דומים, ומספרים כי למרות שכבר לא ניתן לתרום לקמפיין המזוייף, הפוסט אשר בו דרישת התשלום, עדיין נמצא באוויר, והחשש הוא שגולשים תמימים נוספים יתרמו כסף, בעוד בפועל הם נופלים קורבן לנוכלים שפלים.