המועמד החדש לתפקיד המפכ"ל: סרוג ואב לשבעה

השר גלעד ארדן הודיע כי סגן ראש השב"כ חובש הכיפה הוא המעומד החדש לתפקיד מפכ"ל המשטרה לאחר הסרת מועמדותו של גל הירש לתפקיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/09/15 14:36 יב בתשרי התשעו

המועמד החדש לתפקיד המפכ"ל: סרוג ואב לשבעה
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר הסערה בנוגע להסרת מועמדותו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל החדש בשל חקירה שנערכה בעניינו, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הודיע היום (שישי) כי ר', אחד מסגני ראש השב"כ, צפוי להתמנות למפכ"ל המשטרה. לפי ההערכות, ארדן העלה את שמו בפני ראש הממשלה וזה נתן את הסכמתו למינוי. בימים הקרובים יעביר ארדן את שמו לבחינת וועדת טירקל.

ר' חובש הכיפה הוא אחד מסגניו של ראש השב"כ הנוכחי יורם כהן, מקביל לדרגת אלוף, הוא יעזוב את תפקידו בשב"כ ויעבור למשטרה. את שירותו הצבאי עשה בחטיבת הצנחנים והיה מפקד פלוגה, ובעברו מילא שורת תפקידים, בין היתר כראש החטיבה היהודית בארגון.

ר' אב לשבעה, בן 52,התגורר עד לפני כמה שנים ביישוב כוכב השחר, אך לפני כמה שנים בשל הקידום בתפקיד בשב"כ עבר להתגורר בגבעת שמואל.

לפי ההערכות במשרד לביטחון פנים, ארדן מאוד רצה לראות אותו בתפקיד לאור הצורך הדחוף במילוי כיסא המפכ"ל לאור האירועים הביטחוניים בירושלים וההערכה שר' יצליח לשנות את תדמיתה של המשטרה על ידי ניעור פנימי.

כזכור, הוסרה מועמדותו של גל הירש במוצאי יום הכיפורים בשל הצורך בבדיקות ארוכות שיארכו זמן רב מידי. ההערכה היא שהיכרותו של ר' מתפקידיו הקודמים מול המשטרה, היחידות המבצעיות וגופי החקירות, על רקע תפקידו בשב"כ, תמנע את התמשכות הליך הבדיקה הפעם ואת מבוכה בהליך המינוי, כפי שקרה בהליך מינויו של גל הירש.