חוטובלי: גורמים פוליטיים פועלים לסכל מינויו של דני דיין

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מגיבה לסערה סביב מינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיל ומבהירה: "דני דיין הוא האיש הנכון בעת הזאת לייצג את ישראל בברזיל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/09/15 09:21 ח בתשרי התשעו

חוטובלי: גורמים פוליטיים פועלים לסכל מינויו של דני דיין
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מגיבה לסערה סביב מינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיל, ומגבה את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנותו.

"דני דיין הוא האיש הנכון בעת הזאת לייצג את ישראל בברזיל.הרקורד הציבורי המרשים שלו של עשייה אידיאולוגית עומד לזכותו ולא לחובתו כאשר הוא בא לייצג את עמדת הממשלה הנוכחית שתומכת בזכותנו להתיישבות ביהודה ושומרון”, אמרה חוטובלי.

"ישנם גורמים פוליטים שעמדתו של דני דיין לא נוחה ובשל כך הם פועלים נגד מינויו, אני מתייצבת לצד רה"מ במינוי חשוב זה, ושמחה על כך שדיין מייצג את עמדת הממשלה ועמדות רוב הציבור בישראל".

אתמול פורסם באתר הארץ כי קבוצת פעילי שמאל ובה שלושה שגרירים ישראלים בכירים לשעבר פנתה לממשלת ברזיל וביקשה ממנה שלא להסכים למינויו של דיין כשגריר. חברי הקבוצה טענו בשיחות עם שגרירי ברזיל בישראל וברשות הפלסטינית כי הסכמה למינויו של דיין תהיה בבחינת מתן לגיטימציה בינלאומית למפעל ההתנחלויות.

חברי הקבוצה שמנהלת את המאבק משתייכים לוועדה המדינית של פורום ארגוני השלום - גוף שמתאם בין פעילותן של עמותות ישראליות ופלסטיניות שתומכות בפתרון שתי המדינות. בראש הפורום עומד מוסי רז, חבר כנסת לשעבר מטעם מרצ, ושלושת הבכירים הם מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, שגריר ישראל לשעבר בדרום אפריקה אילן ברוך ושגריר ישראל לשעבר בפריז אלי בר נביא.

השלושה נפגשו לפני כשבועיים, לאחר שמינויו של דיין אושר בממשלה, עם שגריר ברזיל בישראל וכן עם שגריר ברזיל לרשות הפלסטינית, וביקשו שמשרד החוץ בברזיל ידחה את בקשת ישראל למנות את דיין לשגריר במדינה. אם ברזיל תדחה את מינויו של דיין, לא יוכל דיין להתמנות על אף אישור הממשלה.