הרב אריאל: העמדות של ארגוני בעלי החיים לא מוסריות

נשיא פורום חותם הרב יעקב אריאל מאשים את ארגוני בעלי החיים בעיוות מוסרי ואומר: "אסור שהדאגה לבעלי החיים תבוא על חשבון הדאגה לבני האדם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/15 15:34 כו באלול התשעה

הרב אריאל: העמדות של ארגוני בעלי החיים לא מוסריות
אילוסטרציה, TOMER NEUBERG, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה, TOMER NEUBERG, פלאש 90

נשיא פורום 'חותם', המאגד את המכונים התורניים, הרב יעקב אריאל, מאשים את ארגוני בעלי החיים בעיוות מוסרי.

הרב אריאל התייחס היום להצעת חוק היסוד שנועדה להעניק זכויות ומעמד עצמאי לבעלי החיים והוגשה לאחרונה בכנסת. הרב אריאל הסביר כי החוק עלול להוביל למצב בו יהיה שוויון זכויות בין בעלי החיים לבני האדם כפי שדורשים חלק מארגוני בעלי החיים.

הרב אריאל הדגיש כי "'רחמיו על כל מעשיו' זה עניין יהודי, ודווקא מתוך האחריות לעולם, יהודי חייב לרחם על הבריות ועל בעלי החיים, לדאוג למחסורם ולמנוע את צערם. כל זה נובע מתוך עליונותו של האדם על בעלי החיים, והעליונות מתבטאת בכך שהוא חייב להתחשב בהם ולדאוג להם, אבל אסור שהדאגה לבעלי החיים תבוא על חשבון הדאגה לבני האדם".

את הדברים ממחיש הרב אריאל באמצעות דוגמא של מקרה שקרה בבריטניה כאשר אדם הוריש חצי מיליון לירה סטרלינג לכלב שלו. "זה דבר שהוא לא הגיוני ולא אנושי, אבל אם אתה נותן לכלב מעמד משפטי אז אפשר גם להוריש לו חצי מיליון לירה סטרלינג. זה הרי כסף שהיה אפשר באמצעותו לעזור לנכים, לעניים, לחולים, לבתי חולים או מלגות לאנשים שצריכים ללמוד ואין להם כסף וכד'".

הרב אריאל אומר כי דווקא שיטתם הקיצונית של ארגוני בעלי החיים מובילה לאי מוסריות. "ישנם ארגונים שדורשים למנוע גידול בעל חיים בטענה שזה לא מוסרי, אבל השאלה מהו התחליף, מהם החלבונים מהחי שיהיו לאנושות? ישנם טבעונים יכולים לאכול ביום קילו אגוזים תמורת 100 גרם בשר, אבל האם כל אחד יכול לחיות ככה? האם אפשר לוותר על חלב וביצה לילד בכל יום?.

לא יתכן שנרחם על בעלי החיים אבל לא נרחם על בני האדם. אם ילדים יגדלו ללא יכולת לקבל כוס חלב וביצה ביום, אני רואה בזה בעיה מוסרית חמורה. צריך לדאוג לבעלי החיים, אסור להתעלל בהם וצריך לגדל אותם בצורה חוקית ובצורה יפה, אבל צריך לדעת את ההיררכיה, והיא שבני האדם קודמים לבעלי החיים".