עליזה לביא: שקד מסייעת לש"ס למנות מקורבים

לביא פנתה במכתב לשקד המפציר בה למנוע את המהלך בו ימונו מקורבים כדיינים בבתי הדין: "הדרך להרוויח האמון במערכת מחדש אינה על ידי מינוי מקרובים של הדיינים המכהנים. הדבר יוביל לשחיתות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/09/15 09:45 כד באלול התשעה

עליזה לביא: שקד מסייעת לש"ס למנות מקורבים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביוני 2014 הובילה הוועדה למינוי דיינים מהלך, לפיו הוועדה לא תדון במועמדות לדיינות של קרובי משפחה של חברי הוועדה, ושל דיינים מכהנים. מהלך זה נועד לבער את נגע הנפוטיזם במערך בתי הדין, ולהחיל מסלול בחירה אובייקטיבי שוויוני והגון - " כישורים במקום קשרים".

למרבה הצער, אומרת הבוקר עליזה לביא, החליטה שרת המשפטים איילת שקד יחד עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, כי הם יתמכו בביטול גישה זו ובחירתם של קרובי משפחה תאושר.

"אין צורך להכביר במילים על הכשלים המתמשכים, במערכת בתי הדין. מוסד זה איבד מזמן את מעמדו, ואת אמון הציבור", אומרת לביא. "למרבה הצער, חלק נכבד מן הדיינים בבתי הדין מאופיין בנטיות פסיקה מחמירות. הנובעות בין היתר, מתפיסות מגזריות של התבדלות ושל ניתוק מדופק החיים של החברה הישראלית. ההתנהלות המסואבת, לעיתים עד כדי פגמים מוסריים של ממש, חייבת להיפסק".

עוד ממשיכה לביא "יש למנות דיינים מתונים, קשובים המעורים בחברה הישראלית של שנת 2015. דיינים השומעים באוזן רגישה וקשובה את זעקת העשוקים והעשוקות. אלו, המוכנים לעשות לילות כימים על מנת לפתור את בעיות המתדיינים העומדים לפניהם, אלו האמיצים היודעים שאפשר".

"ביום חמישי תתכנס הוועדה בראשות השר שטייניץ למנות כ- 31 דיינים, לבתי הדין האזורים ולבית הדין הגדול. מדובר במינויים רבים שיקבעו את פני בתי הדין ואת אופיים, לשנים רבות. שיקום אמון הציבור מחייב מערך מורכב ובראש ובראשונה גישת "אפס נפוטיזם", ואיוש דיינים ראויים, ציונים החיים בתוך עמם. השר שטייניץ והשרה שקד בידכם הדבר לשנות - גלו אחריות ובחרו דיינים ראויים"