אדלשטיין: הח"כים החדשים רוצים להשאיר העבודה הפרלמנטרית למישהו אחר

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מתח ביקורת על הרב שי פירון ושרון גל אשר פרשו מכיוון שאינם בקואליציה או בתפקידי שר. "יש אווירה בקרב חברי כנסת שבעצם המטרה מיד להפוך לשר או לסגן שר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/09/15 16:58 יט באלול התשעה

אדלשטיין: הח"כים החדשים רוצים להשאיר העבודה הפרלמנטרית למישהו אחר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין מתח היום (ה') ביקורת על הרב שי פירון ושרון גל אשר פרשו אתמול מהכנסת, לאחר שמצאו עצמם באופוזיציה, וטענו כי אינם ממצים עצמם בכנסת. אדלשטיין טען כי הם רואים בכך פחיתות כבוד.

"יש איזשהי אווירה גם בקרב חברי כנסת חדשים שרק זה עתה נבחרו שבעצם המטרה מיד להפוך לשר או לסגן שר, ו'את הדברים הקטנים אלה', עבודה פרלמנטרית, להשאיר למשהו אחר", אמר אדלשטיין בגלי צה"ל.

אדלשטיין הוסיף והתייחס לזלזול בכנסת ואמר "אני לא יודע אם אפשר לקרוא למוסד 'מוסד מזולזל' כשאנחנו יודעים שאלפים רבים היו רוצים להגיע, ואם אנחנו רואים את המועמדים במפלגות השונות שבכל מערכת בחירות מנסים להפוך לחברי כנסת".

אתמול פרשו הרב שי פירון ושרון גל מהכנסת בשל תחושת מיצוי, מאחר שלא מונה כשר חינוך. בדברים שנשא אתמול, סיפר הרב פירון על כניסתו לפוליטיקה והצהיר כי מטרתו הייתה רק להיות שר החינוך "באתי לפוליטיקה כדי להיות שר החינוך של מדינת ישראל" אמר והתייחס גם לתקופת כהונתו, "הייתי שר החינוך. זו הייתה משימה שהיו בה הצלחות וטעויות, הישגים מרשימים וגם כמה כישלונות".

"אני מודע לחשיבותו של הפרלמנט אבל אני זקוק לתלמידים, ללוח ולגיר. צר לי על המילים המליציות אבל חיי קשורות בנפשם של ילדים, בעיניהם של גננות, מורות ומורים, בדיאלוג עם מנהלים. הכנסת היא מקום חשוב, מאוד חשוב, אבל ביתי הוא במערכת החינוך, והחלטתי לחזור הביתה" הסביר הרב פירון את הסיבה לנטישתו את הכנסת.

הוא הצהיר כי איננו עוזב את החיים הציבוריים וסיפר על תוכניותיו העתידיות, "אתמקד בחינוך ורבנות ובמציאת הדרך להנמכת החומות ולפירוק המחיצות. חלק מימי השבוע אחיה בעיר שדרות, בה אסייע לחבר בין חינוך ותרבות. אתרום להכשרת מורי העתיד בישראל, לפיתוחה של מנהיגות מעירה. אעסוק בחינוך, בתרבות וערכים, בכל מה שהופך אותנו להיות יחד".

מספר שעות אחריו הודיע גם שרון גל כי הוא פורש מהכנסת. "כמי שהיה עיתונאי בעל אג'נדה, ניתנה לי לפני הבחירות האחרונות הזדמנות לקדם אותה מתוך הכנסת כחלק מסיעת 'ישראל ביתנו'. שמחתי על ההזדמנות וניצלתי אותה בצורה המיטבית בעת כהונתי. יחד עם זאת אני חש כי במצב הנוכחי כחבר כנסת מן השורה בסיעת האופוזיציה דווקא כעיתונאי אוכל להביא את יכולותיי לידי ביטוי בצורה טובה יותר ומשהגעתי למסקנה זו החלטתי לעשות את הצעד כבר עכשיו", הסביר גל.