פעילים בבית היהודי: ש"ס מנסה למנוע כניסת דיינים ספרדים ציוניים

הבית החברתי נגד ש"ס: במכתב של הפעילים ליו"ר הבית היהודי ושרת המשפטים, טוענים כי ש"ס מנסה לבלום כניסת דיינים ספרדים לבית הדין הגדול כדי לשלוט על ההגמוניה הספרדית מסורתית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/09/15 11:16 יט באלול התשעה

פעילים בבית היהודי: ש"ס מנסה למנוע כניסת דיינים ספרדים ציוניים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המתח בבית היהודי לקראת כינוס הועדה למינוי דיינים בעוד כשבוע גובר כשהשד העדתי מרקד בהתלהבות. במפלגה טוענים כי התחושה היא שדווקא ש"ס היא זו שמנסה למנוע כניסת דיינים ספרדים לבית הדין הגדול, על מנת להישאר המפלגה היחידה שמייצגת את הציבור הספרדי.

תחושה זו מצטרפת לשורה של אישי ציבור שקראו לא לוותר על ההגמוניה הספרדית לטובת ש"ס בהם, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב איתן איזמן, הרב אלי קפלן והרבנית יהודית שילת.

במכתב שפרסמו פעילי 'הבית החברתי' בקרב אנשי הבית היהודי נכתב: "התבשרנו כי תנועת ש"ס מנסה לבלום את הציונות הדתית הספרדית מכניסה לבית הדין הגדול. על פי העדויות שמגיעות לאוזנינו, המפלגה שחרטה על דגלה את החזרת העטרה ליושנה מעוניינת שהיא תישאר עם כיפה בצבע אחד על הראש".

לדברי הפעילים, קשה שלא לחשוב על הסיבות להתנגדות והן הרצון לשלוט על ההגמוניה הספרדית.
"בש"ס מבינים כנראה שאת ההשפעה על הציבור המסורתי בישראל משיגים דרך דמויות ספרדיות המזכירות את בית אבא ונלחמים בכל כוחם לשמור זאת. במשך השנים הוכיחו בש"ס כי באמצעות תפיסת עולם חרדית לצד עיסוק ביהדות רכה שמזכירה לציבור המסורתי את רבני ספרד עליהם גדלו, הם הצליחו להוביל את הציבור פעם אחר פעם".

בסיום המכתב קוראים הפעילים ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ולשרת המשפטים, איילת שקד, לא להיכנע לתכתיבי תנועת ש"ס ולא לוותר על הייצוג הספרדי הציוני ספרדי, המחבק שקרוב לציבור המסורתי במדינת ישראל ולבית אבא וסבא, עליו גדלו מאות אלפי ישראלים מסורתיים.

"אנו הפעילים, עומדים מאחוריכם במאבקכם הצודק, מחזקים את ידיכם במלאכה שכבר התחלתם בה ומוכנים להעניק לכם סיוע בכל אשר תצטרכו", הם כותבים.