סמוטריץ' לדרעי: משוכנע שלא תאשר כדורגל בשבת

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה לשר הכלכלה וביקש ממנו שלא לאשר את משחקי הכדורגל בשבת על אף הלחץ של אנשי ההתאחדות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/09/15 11:29 יז באלול התשעה

סמוטריץ' לדרעי: משוכנע שלא תאשר כדורגל בשבת
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לשר הכלכלה, אריה דרעי, וקרא לו שלא להיכנע ללחץ ולאשר משחקי כדורגל בשבת. "קראתי את מכתבם אליך מאתמול של עופר עיני ויורם באומן מההתאחדות והליגה לכדור רגל באשר לקיום משחקי הליגה בשבת ואני סמוך ובטוח כי תדחה את בקשתם על הסף", כתב.

סומטריץ' הוסיף כי הוא אינו מעלה בדעתו שדרעי יוכל לחתום על היתר לחילול שבת המוני ללא כל הצדקה. "קיום משחקי כדור רגל בשבת, הגם שמדובר בנוהג שקיים מקדמא דנא, הינו נוהג פסול ערכית, דתית, חברתית וחוקית. ערכית ודתית בהיותו פוגע בצביונה של השבת במדינה היהודית, חברתית בהיותו מדיר מהמשחקים - הן כמשתתפים והן כצופים - את ציבור שומרי השבת והמסורת בעם ישראל, וחוקית בהיותו סותר את חוק שעות עבודה ומנוחה", טוען סומטריץ'.

לדבריו גם הפרשנות המשפטית לחוק שעות עבודה ומנוחה אינו יכול לחייב את השר להתיר עבודה בשבת ורק מעניק לו את האפשרות להתיר לענפים מסוימים בעת הצורך.

"הסעיף מתיר לשר לאפשר עבודה בשבת רק אם הוא "שוכנע" כי הפסקת העבודה בשבת תפגע "פגיעה רבה" בסיפוק צרכים "חיוניים" לציבור או לחלק ממנו. אני משוכנע כי ת"ח ירא שמים כמוך בוודאי לא יהיה משוכנע שהעברת משחקי הכדור רגל לימי החול תפגע פגיעה רבה בצורך חיוני. נהפוך הוא - קיום המשחקים בשבת פוגע פגיעה רבה בצורך חיוני של עם ישראל כולו - יותר מששמרו ישראל על השבת שמרה השבת על ישראל", כתב סמוטריץ'.

כזכור לפני כשבוע וחצי פרצה שופטת בית הדין לעבודה את הסטטוס קוו אשר היה מאז ומעולם לגבי משחקי הליגות בשבת וקבעה בצעד חסר תקדים כי אסור לשחקני כדורגל לעבוד בשבתות.

במהלך דיון בנושא אמרה השופטת, אריאלה גילצר-כץ כי "אין לכם היתר לעבוד בשבת, אתם פועלים בניגוד לחוק, תבקשו משר הכלכלה היתר לכך. אם לליגת העל אין היתר העסקה, לפי החוק אתם לא רשאים לכך ואני לא אתן לכך היתר, לא אתן אישור למעשה פלילי".

החלטת השופטת מגיעה על רקע פרסום מועדי חמשת המחזורים הראשונים לעונת המשחקים 2015/16 בתחילת השבוע, במסגרתם החל מהעונה הקרובה השחקנים יאלצו לשחק גם בשבתות. בניגוד לשנים הקודמות, הליגה תפוצל לשלושה ימי משחקים: ארבעה משחקים יתקיימו ביום שישי, אחד בשבת ושלושה ביום שני.

ההחלטה של המנהלת לשחק בשבתות לא התקבלה באור יפה בעיניי השחקנים המסורתיים מהלאומית, אשר מצידם התחילו בהתאגדות כנגד ההחלטה. שחקנים רבים פנו להסתדרות וארגון השחקנים במטרה לשנות את מועדי המשחקים במטרה לשמור על אורח החיים הדתי שלהם תוך שהם מאיימים שלא יתייצבו למשחקים בשבת.

במנהלת הליגה הודיעו כי אם לא יקבלו אישור לשחק בשבת עד יום רביעי הקרוב הליגה תושבת כולה ולא יערכו משחקים כלל.