אורי אריאל לחץ לבנות שלוחת מכינת בני דוד במעלה אפרים ללא היתר

באתר הארץ נטען כי אריאל, האחראי על החטיבה להתיישבות, לחץ על ראש המועצה המקומית של מעלה אפרים להתחיל בבינוי מהיר של שלוחת המכינה ללא היתרי בניה כדין. אריאל: לא היה ולא נברא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/08/15 09:38 יב באלול התשעה

אורי אריאל לחץ לבנות שלוחת מכינת בני דוד במעלה אפרים ללא היתר
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל, האחראי על החטיבה להתיישבות, לחץ על ראש המועצה המקומית של מעלה אפרים שלמה ללוש להתחיל בבינוי מהיר של השלוחה של מכינת בני דוד ביישוב ללא היתרי בניה כדין, כך מתפרסם הבוקר (ה') בעיתון הארץ.

על פי הדיווח, על מנת להוציא היתר בניה חוקי יש להגיש תכנית לאישור של המנהל האזרחי, דבר שלא נעשה. בנוסף, הובאה חוות דעת של מהנדס המועצה יום טוב שביט שהשטח בו הסכים ראש המועצה להקים את המכינה נועד למגורים.

כבר בחודש שעבר התכנסו ביישוב עלי אורי אריאל ושלמה ללוש להרמת כוסית עם אנשי עלי ולמחרת החלו העבודות במעלה אפרים, והוצבו במקום חמישה קרוואנים, אשר חלקם כבר יושבו, כפי שהתפרסם בתחילת השבוע ב'כיפה'.

השר אריאל מסר בתגובה להארץ: "הדברים לא היו ולא נבראו. המועצה אחראית לאישורי הבנייה והיא מובילה את הפרויקט הראוי. הלוואי ויהיו לי כאלו זכויות". ללוש מסר: "איש לא לחץ עליי. לגבי היתרי בנייה, תפנה למנהל האזרחי".

קובעים עובדות בשטח

בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי תלמידים ממכינת עלי הגיעו בסוף השבוע למעלה אפרים והתיישבו בשני קרוואנים במקום, זאת בניסיון להקים דה פקטו את שלוחת המכינה ביישוב, זאת למרות התנגדות של חלק מהתושבים במקום, וכן של ישיבות ההסדר ביישוב, אשר טוענים כי אין מקום להקמת השלוחה.

הכניסה של התלמידים למתחם החדש, מגיעה על רקע ניסיונות מצד גורמים בישיבת ההסדר במעלה אפרים וחלק מחברי מועצת העיר, לנסות ולמנוע הקמת השלוחה של מכינת בני דוד ביישוב. ממידע שהגיע ל'כיפה' עולה כי המתנגדים להקמת השלוחה מתכוונים לפנות לבית המשפט בנוגע להקמת השלוחה, כשהם מתבססים על חוות דעת שונות אשר קובעות שהדבר אינו חוקי, וכן קובלים על כך שמדובר במחטף שנעשה במועצה.

מליאת מועצת מעלה אפרים קרועה זה כחודש בנוגע לשאלה האם יש להקים את השלוחה של מכינת בני דוד ביישוב. בתחילה הביעו חברי המליאה רצון להקמת השלוחה, אך לאחר מכן הפילו ניסיון להקמתה. בתגובה לכך הורה ראש המועצה שלמה ללום על כינוס נוסף של המליאה, זאת על מנת לנסות ולאשר מחדש את הקמת המכינה. בסופו של דבר הקמת המכינה אושרה ברוב של 4 תומכים מול 3 מתנגדים.

בישיבת ההסדר במעלה אפרים ממשיכים להיאבק בכוונתה של מכינת עלי לפתוח שלוחה ביישוב. ל'כיפה' נודע כי נעשו פניות למשרד הביטחון על מנת למנוע את הקמת השלוחה, וכן הם פנו במכתבים לתושבי היישוב בדרישה למנוע הנושא.

"בישיבת ההסדר יורים לעצמם ברגליים", טענו בכירים בהתיישבות בשיחה עם 'כיפה'. "אם יצא קול שבקעת הירדן לא רוצים לקבל דתיים היישוב יישאר גם עוד 20 שנה בגודל הנוכחי, ומכיוון שמדובר בעיר המרכזית תישאר גם בקעת הירדן באותו המצב. יש פוטנציאל אדיר ביישוב, יש כלים, ולא רוצים לקדם את זה. זה מעשה לא ציוני ולא מוסרי בעליל. נוח לאנשים ולא אכפת להם מבקעת הירדן". במהלכים מעורבים בין היתר זאב (זמביש) חבר, צביקי בר חי, השר אורי אריאל ואחרים.

כעת נראה שיש מי שמנסה לקבוע עובדות בשטח, ולהכניס את השלוחה ליישוב מבלי לעבור בצינורות המקובלים, תוך הישענות על ההערכה כי אם יתמקמו ביישוב, ההתנגדות לקיום השלוחה תיעלם.