בנט: הרבנות הראשית לא עושה עבודתה כראוי

שר החינוך נפתלי בנט תקף את הרבנות הראשית והאשים כי אינה עושה עבודתה כראוי. "יש ברבנות כאלה שלא רוצים להסביר פנים, חד משמעי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/15 23:25 ט באלול התשעה

בנט: הרבנות הראשית לא עושה עבודתה כראוי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תוקף הערב (ב') את הרבנות הראשית, על רקע הקמת בתי הדין העצמאיים לגיור לפני כשבועיים, ומאשים חברים בה כי אינם רוצים להסביר פנים לציבור.

בראיון ברדיו קול חי אמר בנט "הרבנות הראשית לא עושה את העבודה כמו שצריך והיא צריכה לפעול בריבוי הרכב כמובן על פי ההלכה, וכאן אנחנו מדברים על רבנים גדולים כמו הרב רבינוביץ שייזמו את העניין, אסור שהמתגיירים הפוטנציאלים יאמרו שהרבנות הראשית לא רוצה יהדות מסבירת פנים על פי ההלכה. יש ברבנות כאלה שלא רוצים להסביר פנים, חד משמעי".

"מה שעשו לגיורים של הרב דרוקמן, ביטלו את כל הגיורים שלו. בא רב ראשי וביטל רטרואקטיבית גיורים של הרב דרוקמן. אתה לא יכול להגיע לאנשים שכבר התגיירו והקימו משפחות ולעשות להם את זה", הוסיף בנט ותקף.

"אני קורא מכאן לרבנים הראשים שמונו על פי החרדים להתעשת ולתת שירותי דת איכותיים מסבירי פנים ולראות במתגיירים ולרצות אותם, יש לנו 300 אלף ישראלים שהם לא יהודים על פי ההלכה. השיבו את פניהם ריקם עם תשובות לא ענייניות, הרבנות הביאה על עצמה את הבעיות האלו".

בנט סיפר כי כשהגיע להתחתן ברבנות הרב אשר היה אמור להדריך אותו לקראת הנישואין דיבר על פוליטיקה במקום על הלכה. "ב-99 באתי לרבנות להתחתן עם אשתי, היא באה מרקע חילוני היום היא שומרת מצוות, והיה חושב לי לקרב אותה, הגיע הרב שהיה אמור להדריך אותנו לקראת הנישואין ודיבר איתי על פוליטיקה, איזו חילול השם זה היה".

"בתחום הכשרות, שמישהו עושה קומבינות על הכשרות זה פסול וחילול השם. צריך לתקן את הרבנות. המינוי של הרב הראשי הקודם ששימש 10 שנים, שמואשם על פלילים זה ביזוי, פוליטיקאים צינים מינו אותו, בובה על חוט, אני לא מקבל את זה. אני שוב קורא לרבנות הראשית להקיא מתוכה את הקומבינות והפוליטיקה ויש בהחלט פרקטיקות לא ראויות שלא מייצגות קידוש השם", אמר בנט.