שקד הורתה להכניס דיינים מזרחיים כמועמדים לבית הדין הגבוה

פרסום ראשון: בעקבות דרישה להציג מועמדים מזרחיים לבית הדין הגבוה, הורתה שרת המשפטים להכניס שלושה דיינים מזרחיים לרשימה מטעם הבית היהודי. הרב עמיחי אליהו: צעד בכיוון הנכון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/15 12:48 ה באלול התשעה

שקד הורתה להכניס דיינים מזרחיים כמועמדים לבית הדין הגבוה
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

שעות בודדות לאחר הפרסום ב'כיפה' בנוגע לדרישה למנות דיינים מזרחיים לבית הדין הגבוה, הורתה שרת המשפטים איילת שקד להכניס שלושה דיינים מזרחים מטעם הבית היהודי לרשימת המועמדים, כך נודע ל'כיפה. השלושה הם הרב משה אמסלם, הרב יאיר בן מנחם והרב ציון לוז.

ביום שלישי בלילה חתמה שקד על שלושת השמות יחד עם חברות נוספות בגוף הבוחר ובכך אפשרה להם להתמודד על התפקיד. ההחלטה התקבלה ברגע האחרון לאחר שברשימת המועמדים האפשריים לבית הדין הגבוה לא נכללו דיינים מזרחיים.

כזכור במאמר שפורסם השבוע ב'כיפה' קרא השבוע מנכ"ל ארגון רבני קהילות הרב עמיחי אליהו לבית היהודי למנות דיינים ספרדים לבית הדין הגבוה. בדבריו אמר כי אם הבית היהודי רוצה לפנות לציבור החברתי, הוא צריך לשלב דיינים ספרדים ולא רק להסתפק באלי אוחנה כעלה תאנה.

בתגובה להחלטת שרת המשפטים אמר הרב אליהו היום "אני מברך את על החלטתה של שרת המשפטים איילת שקד לחתום לדיינים הספרדים כדי שיוכלו להתמודד על מקום בבית הדין הגבוה ולהביא לביטוי את תפיסת העולם הספרדית. מדובר בצעד ראשון בכיוון החיובי לשילוב כלל החברה הישראלית במערכת בתי הדין." הרב אליהו הוסיף כי עכשיו הם מצפים "לראות גם שאחד הדיינים ימונה בפועל לדיין בבית הדין העליון".