Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
"המפסידים בקרב על הרבנות עושים דין לעצמם" - כיפה

"המפסידים בקרב על הרבנות עושים דין לעצמם"

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, תוקף את בית הדין לעצמאי לגיור, ואומר: "בחורי הישיבה חייבים לדעת שיש מכנה משותף עם הציבור החרדי מתוך מקום של כבוד עצום לתורה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/15 16:15 כז באב התשעה

"המפסידים בקרב על הרבנות עושים דין לעצמם"
cc-by-sa-3.0, צילום: cc-by-sa-3.0

"הרבנות הראשית היא שמייצגת את הציבור, והמשמעות של בתי הדין החדשים היא שהמפסידים עושים בית דין לעצמם", תוקף היום (ד') הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, ישיבת ההסדר הגדולה בארץ, את מקימי בית הדין העצמאי לגיור, ביניהם גם הרב דוד סתיו, שהפסיד במירוץ לבחירת רב ראשי לפני כשנתיים.

"חשוב שאנשים הקשורים לחינוך ישמיעו דעה ברורה ויעמדו מאחורי הרבנות הראשית. יש לנו חלום של רבנות ראשית שמאחדת, וצריך למצוא את המכנה המשותף. בחורי הישיבה צריכים לדעת שיש מכנה משותף עם הציבור החרדי מתוך מקום של כבוד עצום לתורה, ומתוך ידיעה שהם מכבדים את התורה של הציונות הדתית. אם הרבה סתיו היה נבחר היינו דואגים שהציבור יכבד אותו, וכך צריך לעשות גם עכשיו. צריך רבנות שתאחד את כלל הציבור".

הרב פנדל, יחד עם שלושה ר"מים מהישיבה - הרב דרור טוויל, הרב אריאל בראלי והרב דרור אריה, פרסמו מכתב תמיכה ברבנות הראשית. "אשרינו שיש לנו רבנות ראשית נבחרת לפסיקה בנושאים הלכתיים ציבוריים. אנו בקהילת הישיבה בשדרות נמשיך לחנך לחזק את הממסד הממלכתי המפואר הזה. אנו קוראים לאחדות ולהתלכדות מסביב לרבנות הראשית וכמו כן קוראים לעולם הפוליטי לא להתערב ולא להביע דעה הלכתית אמונית ציבורית שזה התפקיד של גדולי תורה וההכרעה מסורה בארץ ישראל לרבנות הראשית והאמת והשלום אהבו בעזרת ה".

יש לכם מידע מעניין? רוצים לשתף אותנו במשהו? סמסו לוואטסאפ האדום: 052-6071574

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן