הרב אקשטיין: 350 אלף איש שעלו בסיוע הקרן צריכים לחזור לאירופה?

בתגובה לדבריהם של הרבנים אשר יצאו נגד עליה לישראל באמצעות הקרן לידידות, אומר הרב אקשטיין, "האם מאות אלפי היהודים שעלו לישראל באמצעות הקרן לידידות צריכים לשוב לגלויות השונות מהן באו?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/08/15 09:09 כד באב התשעה

הרב אקשטיין: 350 אלף איש שעלו בסיוע הקרן צריכים לחזור לאירופה?
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הרב יחיאל אקשטיין נשיא הקרן לידידות הגיב הבוקר (א') לדבריהם של מספר רבנים נגד מיזם העלייה של הקרן לידידות, והדגיש כי "מאז הוקמה לפני 30 שנה אין ולו דוגמה אחת לקשר בין הקרן לידידות לבין פעילות מיסיונרית. מהסיבה הפשוטה: הקרן מעולם לא תמכה ולעולם לא תתמוך בפעילות כזאת".

"בניגוד לשקרים המופצים נגדנו. מה שהקרן כן עשתה הוא שיפוץ של מעל 5,000 מקלטים לתושבי הדרום והצפון מפני הרקטות, תרומה של 7 מכשירי MRI לבתי חולים, השקעה של 177 מיליון דולר בסיוע להבאתם לישראל של כ-350 אלף עולים חדשים ועוד", הוסיף.

הרב אקשטיין מגיב לדבריהם של הרב צפניה דרורי, הרב אליהו זייני והרב דב ליאור אשר יצאו נגד עליה לארץ במסגרת הקרן לידידות, זאת מכיוון שהכספים של הקרן מגיעים מנוצרים.

"באם נאמץ את הקו המחשבתי של הרבנים הללו שיוצאים נגד הקרן לידידות, עלינו לשאול אותם מספר שאלות", הוסיף הרב אקשטיין. "האם 350 אלף היהודים שעלו עד עתה לישראל באמצעות הסיוע של הקרן לידידות צריכים לשוב לגלויות השונות מהן באו? באם, חס וחלילה, אחד מבני משפחותיהם של הרבנים יצטרך לכך, האם יאסרו עליו שימוש במכשירי MRI הפזורים בבתי חולים ברחבי הארץ ואשר נתרמו על ידי הקרן לידידות? האם במהלך ירי רקטות על ישובי ישראל אסור לתושבי היישובים הנפגעים לסור למקלטים שהקרן שפצה או בנתה? כל אלה שאלות הממחישות כמה מגוחכות הן הטענות, וכל אלה שאלות שהרבנים הללו התחמקו מאז ומעולם מלהשיב עליהן ".

"בנוסף, ראוי לשאול את הרבנים הללו: האם אינכם מחוייבים ב"שמוע בין אחיכם"? האם לא מוטלת עליכם החובה לפנות אל הקרן ולבדוק את הטענות השקריות שאתם מפיצים אודותיה במשך שנים לפני פרסומם של גילויי דעת הלכתיים?

״לסיום, חשוב לציין כי שורה ארוכה של רבנים בכירים בציונות הדתית ומחוצה לה תמכו ותומכים בקרן לידידות ובפעילויותיה והודיעו, לאחר שבדקו את הדברים, כי אין שום מניעה הלכתית לשתף פעולה עם הקרן. בין הרבנים הללו, הרב נחום רבינוביץ', הרב דוד סתיו, הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל רוזן, ועוד", סיכם הרב אקשטיין.