יוסי דגן ניצח בבחירות ויהיה ראש מועצת שומרון

לאחר סיום ספירת הקלפיות הוכרע כי יוסי דגן יהיה ראש המועצה האזורית שומרון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/15 23:41 יט באב התשעה

יוסי דגן ניצח בבחירות ויהיה ראש מועצת שומרון
מאיר ברכיה, צילום: מאיר ברכיה

יוסי דגן הוא ראש המועצה האזורית שומרון, כך הוכרע בתום ספירת הקלפיות. 38% מתוך 20,000 תושבי השומרון הצביעו בבחירות לראשות המועצה. ב-32 ישובים נפרסו 60 קלפיות אשר פעלו במשך 12 שעות, משמונה בבוקר ועד תשע בערב.

בתום ספירת הקולות הוכרע כי יוסי דגן הוא ראש המועצה הבא, לאחר שזכה ב63.1% מהקולות. "אני מרגיש את כובד האחריות ומודה לה' על הזכות שנפלה בחלקי היום. אני מתכוון להמשיך במשימה הלאומית של בניית השומרון לצד מתן שירות מצוין לתושבים.", מסר דגן הערב במטה הבחירות שלו בקריית נטפים.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/84201541217.mp4[/embed]

דמסקי פרסם הערב הודעה לחברי המטה שלו בה מסר: "חברים, הפסדנו בכבוד! וגם זה משהו שצריך לדעת לעשות. בחודשיים האחרונים נתנו את הנשמה למען השומרון, למען התושבים ולמען ההתיישבות כולה. עשינו מעל ומעבר, ימים ולילות, למען מטרה נעלה. לא בשביל כסף ולא בשביל ג'ובים או אינטרס אישי".

"אני משוכנע שגם אצל יוסי במטה זה עבד ככה. כשכל כך הרבה אנשים בשומרון משקיעים ממרצם ומזמנם כדי להפוך אותו למקום טוב יותר - זה בעצמו הניצחון הגדול ביותר. מערכת הבחירות הזו, שהתנהלה בסך הכל בצורה עניינים מכבדת ומכובדת, היא תעודת כבוד לשומרון ולתושביו הנפלאים. אני אסיר תודה לכל אחד ואחת מכם על העבודה הקשה, על המסירות ועל האמונה בצדקת הדרך. נכבד כמובן את הכרעת הרוב ונשלב ידים עם יוסי ושאר החברים כדי לקדם את השומרון", מסר דמסקי.

הבחירות התקיימו לאחר שבצעד מפתיע התפטר מתפקידו ראש המועצה דאז גרשון מסיקה. כזכור, במהלך פרשת השחיתות החמורה בישראל ביתנו נעצר ראש המועצה גרשון מסיקה, ולאחר מספר שבועות הפך לעד מדינה. בעקבות זאת הוא נאלץ להתפטר מתפקידו, דבר אשר גרם בפועל להקדמת הבחירות לראשות המועצה.

היום, מגיעה לסיומה הסאגה אליה נקלעה המועצה האזורית שומרון, ותושביה מבקשים לפתוח דף חדש ולהמשיך ולפתח את המועצה. בפתחו של דגן עומדים מספר סוגיות אשר דרושות את טיפולו, בין היתר סוגיות בניה ופיתוח, חינוך וכן קידום סלילת כבישים שונים, בהם בין היתר כביש עוקף חווארה.

יוסי דגן, בן 35 בלבד, גדל בבני ברק, וכשהיה בכיתה ט' עברו בני משפחתו ליישוב שבי שומרון. כבר בגיל צעיר הוא הצטרף לנוער מולדת ועבד בצמוד לשר לשעבר רחבעם זאבי הי"ד. במהלך השנים לפני תכנית ההתנתקות עמד בראש קבוצה, יחד עם אריאל פרל, שעלתה ליישוב שא-נור בצפון השומרון. בזמן ההתנתקות היה אחד ממובילי המחאה נגד הגירוש.

ב-2007 הצטרף לגרשון מסיקה במירוץ לבחירות המוניציפאליות ושימש כאיש השטח שגייס פעילים לטובת בחירתו. לאחר שמסיקה נבחר לתפקיד מונה דגן ליועצו ועסק בתחומים מגוונים. במהלך הקדנציה הוקמה היחידה האסטרטגית במועצה בראשות דגן, אשר הביאה מאות חברי כנסת, שרים, אנשי תקשורת, ואישים בכירים מחו"ל. במקביל עסק רבות בתחום ההסברה. בקנציה השניה של מסיקה, אליה נבחר ללא מתחרים, שימש כסגנו וכממלא מקומו.

ב-2008 הקים דגן את וועד מתיישבי שומרון, וועד אשר היה אמור לעסוק בנושאי הסברה ובפרויקטים אשר למועצה יש בעיה לעשות אותם כרשות. לפני תקופה קצרה קוצץ חלק נכבד מהתקציב אשר הגיע למועצה, ועל פי ההערכות הדבר נעשה לאחר שהוועד פעל מספר פעמים נגד השקפתו של דגן, בין היתר בפרסום הסרטון המשווה את השמאל לנאצים.

דגן נחשב לאיש חזק מאוד בליכוד וגייס אלפי מתפקדים במהלך השנים. הוא עדיין נחשב לאיש של מסיקה, גם הוא איש ליכוד וותיק, וזכה לתמיכתו בבחירות לראשות המועצה, דבר אשר הביא ככל הנראה לבחירתו.