אריאל על הקיצוץ בשירות הלאומי: פועלים למנוע ההחלטה השערורייתית

שר החקלאות אשר הינו אחראי על השירות הלאומי, שיגר מכתב לעמותות השירות הלאומי, בו קרא להם להתגייס למאבק למניעת "ההחלטה השערורייתית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/15 18:13 יט באב התשעה

אריאל על הקיצוץ בשירות הלאומי: פועלים למנוע ההחלטה השערורייתית
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל, אשר הינו אחראי על השירות הלאומי אזרחי, שיגר היום (ג') מכתב לעמותות השירות הלאומי בו מתריע על כוונה לקצץ במצטבר למעלה משמונים מיליון ש"ח מתקציבי השירות הלאומי. בנוסף הוא קורא להתגייסות של כלל הגורמים הזקוקים לשירות הלאומי להתגייס למאבק נגד הקיצוץ המסתמן.

מדובר בחלק מהצעת תקציב 2015-2016. כפי שפורסם בכיפה אתמול אחת ההצעות הינה להפסיק את התופעה בה בנות שירות מתנדבות רחוק מהבית. "ההקצאה המקסימלית לתקני חוץ מתוך התקנים שהמדינה מתקצבת תעמוד על 10% מסך התקנים", נכתב בהצעה. "ראש הרשות, בהסכמת הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יקבע רשימה של יישובים פריפריאליים בהם בלבד תותר הצבת מתנדבים בתקני חוץ. רשימה כאמור תפורסם באתר האינטרנט של הרשות לא יאוחר מיום 1 בינואר 2016. הוספה או גריעה של ערים מהרימה תיעשה אף היא בהתאם לקביעת ראש הרשות שתתקבל בהסכמת הממונה על התקציבים". עוד נכתב כי "כל עוד לא התפרסמה רשימה כאמור, לא תותר הצבת מתנדבים בתקני חוץ"

בנוסף להוראה זו, מבקשים במשרד האוצר מהשירות הלאומי להתייעל, ולהורות על מנהל השירות הלאומי "לעדכן את תעריפי עלות מתנדבת שירות לאומי, כך שיקטנו בשיעור ממוצע של 7%". עוד נדרש "לשנות את מבנה התשלומים עבור הוצאות תחבורה, שכיום משולמות הן על ידי משרד התחבורה והן על ידי הגופים המוכרים, כך שיימנע כפל תשלומים ושהתשלום יינתן בעבור נסיעות שנועדו לצורך ביצוע השירות ולצורך הגעה למקום השירות וממנו בלבד".

"המשמעות הכספית של החלטה זו הוא קיצוץ של 33 מיליון ש"ח מתקציב השירות הלאומי במשרדי הממשלה השונים בשנת 2016 וקיזוז עמוק יותר של 50 מיליון ש"ח בשנת 2017”, מבהיר השר אריאל.

"הצעת ההחלטה הונחה על ידי משרד האוצר ללא שתואמה איתי, ולאחר שמשרד האוצר ביצע עבודת מטה אך לא שיתף בה את עובדי רשות השירות הלאומי אזרחי, למעט נציגת החשבות במשרדי הרשות, שינה עובדת משרד האוצר. למעשה, משרד האוצר לא ישב עם גורמי המקצוע בטרם הציג את הצעת המחליטים. אנו פועלים על מנת למנוע ולבטל החלטה שערורייתית זו".

"יובהר", ממשיך השר אריאל, “כי החלטה זו פוגעת בכל הגופים הנעזרים במתנדבי השירות לאומי אזרחי, ולמעשה מצמצמת את הסיוע הממשלתי הנמוך ממילא לאותם גופים הזקוקים להם. נכון שגם אתם תפעלו אל מול גורמי הממשלה ואל מול הגופים הנעזרים במתנדבים על מנת לסכל החלטה זו".