דרישה מהרבנות: פרסמו מספר הרבנים להם נערך שימוע בדומה לרב ריסקין

בעקבות פרשת הרב ריסקין, דורשת תנועת נאמני תורה ועבודה מהרבנות הראשית לפעול בשקיפות בכל נושא הארכת כהונתם של רבני ערים ותפקודם המעשי של רבנים שעברו את גיל 85

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/15 09:29 יט באב התשעה

דרישה מהרבנות: פרסמו מספר הרבנים להם נערך שימוע בדומה לרב ריסקין
לשכת הרב לאו, צילום: לשכת הרב לאו

בעקבות פרשת הארכת כהונתו של הרב ריסקין, דורשת תנועת נאמני תורה ועבודה מהרבנות הראשית לישראל לשקיפות בכל נושא הארכת כהונתם של רבני ערים ותפקודם המעשי של רבנים שעברו את גיל 85.

במכתב ששלחה לאחראים על חופש המידע ברבנות מבקשת התנועה לקבל לידיה פרטים אודות הליך הארכת הכהונה המתבצע ע"י מועצת הרבנות הראשית; האם כל הרבנים שעברו את גיל 70 הופיעו בפני מועצת הרבנות הראשית לשם הארכת כהונה, במידה ולא הופיעו אותם רבנים, מה הסיבה לאי התייצבותם והאם אי פעם סירבה הרבנות הראשית להאריך כהונת רב שלא מטעמים רפואיים.

בהמשך לדרישה זו, מבקשת התנועה לדעת האם מועצת הרבנות הראשית בודקת את תפקודם המעשי של רבני עיר שעברו את גיל ה-85 כגון הרב אדלשטיין בן ה-91 ברמת השרון, הרב שלוש בן ה-95 מנתניה והרב שלוש שעבר את גיל ה-90 מכפר סבא ואינו מתגורר בעיר דרך קבע.

בסיום המכתב, מבקשת התנועה לדעת האם מאז קום המדינה הועמדו רבני עיר לדין משמעתי כמקובל בשירות המדינה.

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועה: מועצת הרבנות הראשית היא בעלת הסמכות לאשר הארכת כהונתם של רבני ערים. דרישת התנועה לפרסם את תהליך הארכת כהונתם של רבני ערים היא כחלק משורה נדרשת של צעדי שקיפות בהם נוקטת התנועה. זאת על מנת לוודא שלא מתקיימת אפליה בין רבנים שונים על בסיס דעותיהם ההלכתיות כפי שבא לידי ביטוי בפרשת הרב ריסקין.

ברבנות הראשית לישראל בחרו שלא להגיב לידיעה אולם גורם בכיר איתו שוחחנו מסר: ״לרב ריסקין לא נערך שימוע וברבנות הראשית לישראל לא חייבים לעדכן גוף כזה או אחר לגבי דיונים פנימיים שנערכים במועצת הרבנות ובכלל״