כשר אבל מסריח: פרינגלס בטעם בייקון בכשרות הרבנות הראשית

במרכולים בארה"ב מוכרים פרינגלס בטעמים בייקון וצ'יזבורגר עליהם מוטבעת בגאון חותמת הכשרות של הרבנות הראשית. הרבנות בתגובה: "המוצר כשר אולם לא קיבל את אישורנו. דרשנו להסיר הכיתוב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/15 15:02 יח באב התשעה

כשר אבל מסריח: פרינגלס בטעם בייקון בכשרות הרבנות הראשית
צילום מסך, צילום: צילום מסך

פרינגלס בטעם בייקון טעמתם פעם? במרכולים בארצות הברית מוכרים בשבועות האחרונים פרינגלס בטעם בייקון, כלומר חזיר, וכן בטעם צ'יזבורגר, כשעל האריזות מוטבעת בגאון חותמת הכשרות של הרבנות הראשית.

מדובר בצמד טעמים אשר הינם בעייתיים ביותר בכל הקשור לכשרות. אומנם, מדובר בחטיפים אשר לא מכילים בתוכם חזיר או בשר וחלב יחד, ועל כן אין שום בעיה כשרותית, אך יחד עם זאת מדובר בהחלט בבעיית מראית עין לא קטנה בכלל.

"לכל מי שאי פעם רצה לטעום טעם של חזיר, שימו לב. פרינגלס בטעם בייקון. נראה פשוט. ומאחורה 'כשר פרווה' בהשגחת הרבנות הראשית לישראל", אמר גולש בשם דוד מזרחי, ששלח לנו סרטון בו נראים הטעמים הבעייתיים בעלי הכשרות.

[embed]

]

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה לדברים כי "כי ליין המוצרים של פרינגלס כשר. טעמים אלו לא אושרו ע״י הרבנות הראשית לישראל. משנודע על הכיתוב דרשו ברבנות הראשית להסיר את הכיתוב".

לא מדובר בפעם הראשונה בה מאושרים מוצרים בטעם בייקון למכירה בהשגחת הרבנות. ב-2010 פורסם ב'כיפה' כי נגיסים בטעם בייקון (צלי חזיר) המיוצרים על-ידי חברת "עינת תעשיות מזון" הישראלית, יצאו לשיווק באנגליה. הנגיסים החדשים עשויים כולם מחומרי גלם כשרים, והמפעל עצמו עומד תחת השגחת הכשרות של בד"ץ העדה החרדית בירושלים, והמועצה האזורית דרום השרון. המוצר שווק לכ-500 מרכולים ברחבי אנגליה, שדרשו את המוצר הכשר ולו טעם חזיר.

אישור הכשרות של הבד"ץ על מפעל המשווק מזון בטעם חזיר זכה להרמת גבה, כשבמקביל הסירה "העדה החרדית" את חותמת הכשרות שלה מעל גבי אריזת הקטשופ של "אסם", אך ורק בגלל קמפיין פרסומי של הסרט "שרק", שלא היה לרוח הבד"ץ. החותמת נעלמה אך ההכשר נשאר, כשעל גבי העטיפה נכתב כי "המוצר מיוצר בהשגחה ובפיקוח של הבד"צ העדה החרדית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן