הרב בני לאו: אי אפשר לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה

בנאום בעצרת הלהט"בים הוסיף: "כל מי שישב בשולחן שבת או בבית כנסת ושמע בדיחות גזעניות והומופוביות ולא קם ועצר הוא שותף לשפיכת הדם הזו. אנחנו צריכים לשחרר את התורה מאזיקים שכבלו אותה אנשים חשוכים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/08/15 09:34 יז באב התשעה

הרב בני לאו: אי אפשר לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב בני לאו, ראש קהילת הרמב"ן, נאם אמש (מוצאי שבת) בעצרת הלהט"בים, והתייחס הן לאירוע הדקירות במצעד הגאווה והן לרצח של התינוק עלי דוואבשה.

"אי אפשר לומר ידנו לא שפכו את הדם הזה. כל מי שישב אי פעם בשולחן שבת או בכיתת בית ספר או בבית כנסת או במגרש כדורגל או במועדון או במתנ"ס, ושמע את הבדיחות הגזעניות, את הבדיחות ההומופוביות, את הגסות של המילים, ולא קם ועצר הוא שותף לשפיכת הדם הזו", תקף הרב לאו. "כולנו שמענו את זה, אין כאן אחד שלא שמע את זה".

"אי אפשר לסבול שאחרי הדקירה של יום חמישי בערב יבוא מישהו ויבוא מישהו שמגנה את האירוע כי 'יהודי לא דוקר יהודי'. זו גזענות. 'יהודי לא דוקר אדם' נקודה. כל מתפללים בכל בתי הכנסת, כל המתפללים שמעו היום, היום הזה ממש, באוזניים שלהם, את עשרת הדברות, ובהם הכותרת. הם עמדו ושמעו 'לא תרצח'. בשם איזו תורה, בשם איזה אלוהים הולך בן אדם ורוצח, הולכים אנשים ושורפים תינוק, שורפים משפחה שלמה", אמר הרב לאו ברעד.

"הכל מתחיל בדיבורים שלנו בבית, בדיבורים שלנו בתנועות הנוער, בדיבורים בבתי הספר. אנחנו צריכים לקחת אחריות. אף אחד, אף אחת, אסור לו לגור בארון. ארון זה מוות. חיים זה חיים. ובחרת בחיים. אנחנו צריכים לדאוג שאף ילד או ילדה, נער או נערה, גבר או אישה, לא יפחד לגור בבית פתוח ומלא חום. זו אחריות שלנו בשם התורה, בשם אלוהי ישראל, בשם העם שמבקש לחיות כאן על פני האדמה הזו".

[embed]

]

"אנחנו בסביבת סיכון גבוה. שרים 'האהבה תנצח'. אנחנו צריכים ליצר גלים של אהבה. צריכים לשחרר אנשים מפחד, צריכים לעמוד עם פנים גלויות, לא מהססים או מגמגמים. אם האוזניים שלנו שומעים מישהו, לא משנה אם זה רב או מחנך או מדריך, עם צליל לא מכוון, שהוא מצליח לפגוע, לעצור ברגע הראשון. השרפה מתחילה שם. היא מתחילה בעלבונות, בגזענות הקטנה, לא בשריפה הגדולה".

"האירועים הללו הם נוראיים. אנחנו לפעמים חושבים שאירוע כזה ישנה את העולם. האירוע הזה זה אקורד פתיחה לניגון ארוך שכל אחד ואחת צריך לקחת הביתה. לכל המקומות. אנחנו צריכים לשחרר את תורת ישראל מאזיקים שכבלו אותה אנשים חשוכים. התורה היא מקור של אור והיהדות צריכה להאיר לעולם וירושלים צריכה להאיר לעולם כולו", סיכם הרב לאו את דבריו.