פייסבוק סגרה את "צריכים משו"

באופן מפתיע וללא התרעה מוקדמת החליטו בפייסבוק לסגור את קבוצת צריכים משו, שמנתה עשרות אלפי חברים. מנהל הקבוצה: כואב הלב. כל מטרת הקבוצה היא להרבות באהבת חינם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/07/15 16:16 טו באב התשעה

פייסבוק סגרה את "צריכים משו"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

בצעד מפתיע וללא התרעה מוקדמת סגרה ביום רביעי האחרון חברת פייסבוק את קבוצת "צריכים משו", אחת הקבוצות האהודות ביותר במגזר הדתי לאומי.

מדובר בקבוצת פייסבוק המונה כ-76 אלף משתמשים, אשר מסתייעים בה על מנת לקבל תשובות לשאלות במגוון רחב ביותר. אומנם, ישנם לא מעט חברים לא דתיים בקבוצה, אך בשל האופי ההתנדבותי שלה, הפכה הקבוצה לאבן שואבת לדתיים לאומיים אשר מסתייעים בה בשאלות במנעד רחב, החל משאלות על התאמת לבוש לדייט, ועד לשאלות אמוניות רחבות היקף ותמיכה נפשית במידת הצורך.

הקבוצה, שקיימת זה כארבע שנים, הגיעה בתוך זמן קצר מאוד למעמד מהותי בחברה הדתית, ואף הוזכרה בשיר 'את אחלה חסודה' של חבורת אנדרדוס. למעשה, רוב מהותי מהגולשים הדתיים בפייסבוק מכירים ככל הנראה את הקבוצה והפנו אליה שאלה.

"התלבטתי רבות כיצד להביא לידי ביטוי את כל הטוב הגנוז בכל אחד, דווקא ברשת האינטרנט. ברשת ובפייסבוק בפרט לא תמיד ניכר הטוב שיש בכולנו", סיפר כשנה לאחר פתיחת הקבוצה מייסדה איתן פסקר. "לפני כמה חודשים. מישהי כתבה הודעה בקבוצה, בה היא מבקשת מהגולשים לעזור לה להביא את הזמר שולי רנד למסיבת יום הולדת לחולה בסרטן מסוג לוקמיה, בהדסה עין-כרם. הגיעו עשרות ומאות תגובות ובסופו של דבר הוא אכן הגיע".

לדברי פסקר למרות שהיא אחת הקבוצות הוותיקות יותר ברשת, היא צברה תאוצה לא מעטה. “קצב ההצטרפות רק הלך ועלה לממדים של 5,000 חברים חדשים בחודש האחרון". לדבריו, ביום רביעי סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר הקבוצה נעלמה ללא התראה מוקדמת וללא שום הסבר.

"כואב הלב שמסיבה לא ידועה וללא שום התראה פייסבוק סגרו את קבוצתנו "צריכים משו???" שכל מטרתה היא להרבות באהבת חינם בפשטות", מסר פסקר ל'כיפה' בעקבות סגירת הקבוצה.

בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו פנה פסקר לגולשים בבקשה לסייע לו להחזיר את הקבוצה. "מסיבה שלא ידועה לנו, פייסבוק החליטו לסגור את קבוצתנו "צריכים משו???" שחיפשה רק להרבות באהבת חינם", כתב פסקר ומבקש לשלוח הודעות לפייסבוק על מנת "שיחזירו לנו את קבוצתנו האהובה שלא עברה על שום תקנון שנוגד את חוקי פייסבוק וההפך הוא הנכון".

פנינו לקבל את תגובת פייסבוק בנוגע סגירת הקבוצה, אך פניות אלו לא נענו עד עתה.