בן דהן: רצח חפים מפשע הוא מעשה נתעב

גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב לפיגוע בכפר דומא בו נרצח עלי דוואבשה, תינוק בן שנה, ואמר "זה לא פשע שנאה ולא תג מחיר. זה רצח. מעשה טרור מזעזע ושהדעת לא יכולה לסבול"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/07/15 08:34 טו באב התשעה

בן דהן: רצח חפים מפשע הוא מעשה נתעב
Danielle Shitrit, פלאש 90, צילום: Danielle Shitrit, פלאש 90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב היום (ו') בצהריים על רציחתו של התינוק בן השנה וחצי בכפר דומא, ככל הנראה בידי מחבלים יהודיים. "רצח חפים מפשע הוא מעשה נפשע, פעולה המנוגדת להלכה ולרוח התורה. כוחות הביטחון פועלים בשעה זו הן בשטח והן במישור המודיעיני במלוא הכוח והמשאבים בכדי לתפוס את הרוצחים, ובמקביל למנוע הסלמה בשטח".

"בשעה זו עלינו לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם ולפעול לרגיעה בשטח משני הצדדים. איום ההסלמה לגל טרור כלפי יהודים הוא אסור ומסוכן. לפני שעה קלה הסתיימה העברתם של בני משפחת דוואבשה למרכזים הרפואיים שיבא וסורוקה, שנעשתה בתיאום עם המנהל האזרחי. אני שולח איחולי רפואה שלמה לפצועים", אמר סגן שר הביטחון.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב הבוקר (ו') לפיגוע היהודי ואמר: "זה לא פשע שנאה ולא תג מחיר. זה רצח", אמר בנט. "הצתת הבית בדומא ורצח התינוק הוא מעשה טרור מזעזע, שהדעת לא יכולה לסבול. אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין".

יו״ר תג מאיר גדי גבריהו בתגובה להרג התינוק הערבי הלילה בפשע תג מחיר: ״אנו מגנים בשאט נפש ובתדהמה את פשע תג המחיר שבוצע הלילה בכפר דומא שבשומרון. אנו שולחים תנחומים למשפחת דוואבשה ולעם הפלסטיני. אנו פונים לממשלת ישראל: זו העת להכריז על כנופיות תג מחיר כארגון טרור לכל דבר ועניין. זו העת לטפל ברבנים ובמנהיגים המסיתים, ולא רק בדגי הרקק בני ה-18. אנו פונים לאוכלוסיה הערבית בבקשה להפגין איפוק ולהימנע ממעשי נקמה.בבניין השלום ננוחם״.