פיגוע יהודי: תינוק פלסטיני נשרף למוות

שני בתים הועלו באש בכפר דומא סמוך לשכם. הורים ניסו להציל את התינוק, אך הוא נספה בשריפה שפרצה. על הקירות של הבית רוססו כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/07/15 08:28 טו באב התשעה

פיגוע יהודי: תינוק פלסטיני נשרף למוות
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

תינוק פלסטיני נרצח במה שנראה כרגע כפיגוע יהודי, ראשון מסוגו, סמוך לשכם. בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר הוצתו שני בתים בכפר דומא הסמוך לשכם. אחד הבתים היה ריק, ובשני היו בני משפחת דוואבשה. ההורים הצליחו להוציא מהבית את שני ילדיהם - בני שנה וחצי וארבע, אך התינוק נפטר מהכוויות ושאיפת העשן. ההורים ואחיו של עלי, התינוק, פונו לבתי החולים רמב"ם ותל השומר עם 70% כוויות.

על קירות הבית נמצאו כתובות 'נקמה' ו'יחי המלך המשיח', דבר המוכיח ככל כי מדובר בפיגוע יהודי, פעולת תג מחיר קיצונית ביותר, אשר בה נרצח לראשונה אדם.

צה"ל פרס מחסומים בכל האזור ותגבר כוחות בניסיון לאתר את המחבלים היהודיים. דובר צה"ל מוטי אלמוז אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד. אני לא זוכר אירוע כה חמור בשנים האחרונות. זה פשע, ולא במקרה קראנו לו אירוע טרור לכל דבר ועניין".

אלמוז הוסיף ואמר כי "לבית הגיעו שני רעולי פנים, שברו את החלונות וזרקו בקבוקי תבערה לתוך הבתים. הקפצנו לשטח ארבעה גדודים ככוח כוננות ראשוני, הוקפצו שתי חטיבות בנוהל נכס לאומי להגיע לשטח כי מדובר באירוע שעלול להשפיע על היציבות הבטחונית".