החוק הנורבגי: מה קרה להבטחה של שקד להתפטר?

באופן מפתיע, הודיעו בבית היהודי שכל השרים של הבית היהודי יתפטרו, זאת למרות הבטחה של שקד להתפטר בתחילת הדרך. שקד קיבלה רגליים קרות?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/07/15 17:28 יד באב התשעה

החוק הנורבגי: מה קרה להבטחה של שקד להתפטר?
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

רגע אחד בלבד אחרי הבחירות האחרונות יצאה שרת המשפטים בהכרזה כי היא מקדמת את החוק הנורבגי, ובכוונתה להתפטר על מנת להכניס את שולי מועלם בחזרה לכנסת, אך היום, מתברר כי מהבטחה זו יצאה רוטציה של כל השרים וסגן השר של הבית היהודי. מה התרחש ומדוע הבטחתה של שקד התמוססה?

אתמול בשעות הקטנות של הלילה, התברר כי הדרישה של הבית היהודי בהסכם הקואליציוני, בדבר החלת החוק הנורבגי, באמת תתרחש. פתאום צריך היה להתפטר מהכנסת, וגורמים בבית היהודי מספרים על כך שמישהו קיבל רגליים קרות.

"פתאום לעשות את המעשה, להתפטר מהכנסת, לא נראה כזה זוהר, למרות שלקחת את הקרדיט זה קל", מותחים גורמים במפלגה ביקורת על העובדה שלבסוף תיעשה רוטציה.

"איילת שקד הייתה אמורה להתפטר, ומישהו שם קיבל רגליים קרות. החוק הנורבגי עבר ופתאום דרשו רוטציה ושכולם יישאו בנטל".

ל'כיפה' נודע כי ההחלטה באשר לרוטציה נפלה באמצע הלילה, לאחר העברת החוק בקריאה שניה ושלישית, כשבמקום שקד שתתפטר, נוצר מצב בו כל השרים צריכים לשאת בנטל החדש, דבר אשר עורר מורת רוח מסוימת.

הראשון להתפטר אגב, יהיה יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ש'זוכה' להנחה - חצי שנה בלבד של התפטרות, זאת מכיוון שכבר עברו ארבעה חודשים מאז הבחירות.