הרב בני לאו: גאה להביא את קולה של תורה באירוע בהשתתפות רפורמים

רגע לפני כנס הלימוד בבית הנשיא, אומר הרב בני לאו ל"כיפה" כי אין מקום לסרב להשתתף באירוע בבית הנשיא, גם אם מדובר באירוע בו ישתתפו גם קונסרבטיבים ורפורמים: "לוותר על השתתפות באירוע זה חוסר אחריות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/15 11:48 ז באב התשעה

הרב בני לאו: גאה להביא את קולה של תורה באירוע בהשתתפות רפורמים
אביגיל פיפרנו, צילום: אביגיל פיפרנו

רגע לפני שנכנס לכנס הלימוד בבית הנשיא בירושלים המתקיים היום (ה') בבית הנשיא בהשתתפות רב רפורמי ורבה קונסרבטיבית, התייחס הרב בני לאו בשיחה עם 'כיפה' לסערה ברשות החברתיות באשר להשתתפות רב דתי בכינוס יחד עם רפורמים וקונסרבטיבים.

"המחשבה שהאורתודוקסיה תגיד לנשיא שאנחנו לא נהיה כאן זו עמדה של הפקרות וחוסר אחריות", אומר הרב לאו. "יש מעין התנהגות של 'תיבה' - הסתגרות והתבצרות בתוך תיבה שמורה היטב תוך הפקרה של החזית. הנשיא עומד בחזית, וכשהוא קורא לנו לאירוע כזה אנחנו, כמנהיגים רוחניים, צריכים להתייצב לצידו".

בימים האחרונים מתנהל דיון ברשתות החברתיות האם רב דתי לאומי צריך להגיע לכנס הנשיא 'על חורבן ירושלים ואחדות ישראל' אליו הוזמנו הרב מאיר אזרי, רב רפורמי מקהילת בית דניאל בתל אביב, הרבה חיה רואן בקר, רבה קונסרבטיבית מקהילת רמות ציון בירושלים, וכן ד"ר מוטי זעירה מהמדרשה באורנים.

בתחילה הוזמן לאירוע גם הרב אורי שרקי, אשר אמר ל'כיפה' "אני לא בא בשבילם אלא בשביל הנשיא והוא מזמין גם אפיקורסים. אפשר להחליט לא להגיע לאירוע כזה, אבל כל פעם שיש משהו חשוב הרפורמים שולחים רבה והאורתודוקסים לא באים", אך יומיים קודם לאירוע הוא ביטל השתתפותו ובמקומו הגיע הרב בני לאו לכנס.

לידיעות נוספות בנושא:

- הרב אורי שרקי ישתתף באירוע בבית הנשיא לצד רבה קונסרבטיבית

- הרב אורי שרקי ביטל השתתפותו בכנס הנשיא

- הרב בני לאו יחליף את הרב אורי שרקי בכנס בהשתתפות רפורמים

"נשיא המדינה הזמין את האישים לבוקר של לימוד. הוא סמל הריבונות שלנו, ואם מדברים על משהו בערב תשעה באב זה לשמור על הריבונות שלנו בשלמותה", אומר הרב לאו. "כל העם פונה לנשיא המדינה כשיקוף של מצב המדינה ואחריות על העם היהודי. יש לו אחריות על המוני יהודים רפורמים, קונסרבטיבים, ויהודים לא מזוהים בעיקר מיהדות צפון אמריקה, ולכן הוא משמש כבית לכל העם. הנשיא ביקש לזמן למפגש זה את כל חלקי העם - רבנים מהזרמים הרפורמים, הקונסרבטיבים, מהיהדות הלא דתית, ובתור איש ציוני, דתי, אני גאה להיות כאן ולהשמיע את קולה של תורה", הוא אומר.

הרב לאו מבהיר כי אינו אומר כי צריך ללכת לאירועים בהם משתתפים רפורמים וקונסרבטיבים באופן גורף, אלא צריך להכריע כל מקרה לגופו. "יש שאלה של איפה משתתפים וכמה, ויש הבדל כביר בין החוויה הישראלית לחוויה בצפון אמריקה. צריך לדון בכל מקרה לגופו, ויש הבדל בין אירועי תפילה לאירועי חשיבה וכו'. בכל אופן, העמדה שאומרת 'אני לא אראה בעיני המצלמה ליד איש רפורמי' היא חסרת אחריות. מדובר במפקד שמפקיר את החזית ואסור לעשות כך".