בית שמש: המתנ"ס הקהילתי מפריד בין דתיים לאומיים לחרדים

המתנ"ס הקהילתי ברמת בית שמש החל להפריד את ימי הפעילות בין דתיים לאומיים לחרדים. אחת מהעובדות התבקשה שלא להגיע בימים של החרדים, הספרייה תהיה סגורה בגלל טענות שהספרים לא מתאימים לאורח החיים הספרדי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/15 09:25 ו באב התשעה

בית שמש: המתנ"ס הקהילתי מפריד בין דתיים לאומיים לחרדים
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

המתנ"ס הקהילתי ברמת בית שמש א' החל להפריד ימי פעילות בין דתיים לאומיים לחרדים ואחת מהעובדות התבקשה שלא להגיע בימים של החרדים מכיוון שאינה לבושה בצניעות מספקת, כך מפרסם הבוקר (ד') אוריה אלקיים בגלי צה"ל.

על פי הפרסום, בימים ראשון שלישי וחמישי המתנ"ס יהיה פתוח לילדי השכונה כולם, אך בימים שני ורביעי יוקדש המתנ"ס לילדים החרדים בלבד. "לא מקובל עלי שצריך להנגיש את המתנ"ס לציבור החרדי ולכן צריך לדחוק את השאר החוצה", אמרה חנה, אימא לילדים תושבת השכונה שזעמה על כך שישנה הפרדה, "מלבד העובדה שרובה המוחלט של השכונה שומרי מצוות, הסינון על איזה איזה בית ספר אתה שולח לא קשור לשום ערך מלבד חיצונית".

בנוסף, אחת העובדות טוענת כי התבקשה שלא להופיע לעבודה בימים של החרדים, זאת מכיוון שהיא לבושה באופן שאינו צנוע מספיק. במקומה, ובמקום עובדות נוספות, יגיע למתנ"ס סגל חרדי. אחת העובדות, שסירבה להיחשף בשמה, החליטה עם ההכרזה על ההפרדה להתפטר מתפקידה.

עוד מתפרסם כי הספריה הציבורית הממוקמת במתנ"ס תהיה סגורה בימים של החרדים, מכיוון שלכאורה הספרים אינם מתאימים לאורח החיים החרדי. "המטרה שלי היא שתהיה פה פעילות שמתאימה לכולם. יש כאלה שמקפידים על דברים מסוים, כמו שאתם מקפידים על דברים מסוימים. זה מה שפעל", אמר מנהל המתנ"ס בתגובה לדברים.

שמואל גרינברג, סגן ראש עיריית בית שמש, הכחיש את הטענות, ואמר שאין הפרדה כל עוד כולם יעמדו בנהלים. "יש יום או יומיים מסויימים בשבוע שריכזו בהם פעילות שמתאימה גם למגזר החרדי. יש חוגים מסויים שהם לבנים בנפרד ולבנות בנפרד. יכול להגיע כל אחד גם מקרב הציבור הדתי לאומי וגם מקרב הציבור החרדי ובלבד שהוא יענה על הדרישות".