הרב אליקים לבנון: הומוסקסואליות היא סטייה ומחלה

הרב אליקים לבנון אמר כי לא נכון לצאת מהארון ואין לעודד זאת. הרב ארלה הראל חלק עליו ואמר "הומוסקסואליות אינה סטייה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/15 10:41 ד באב התשעה

הרב אליקים לבנון: הומוסקסואליות היא סטייה ומחלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הומוסקסואלית היא סטייה ומחלה, אבל יש תיקון. הכול תלוי ברצון. יש רצון חלש ולכן זה לא עוזר לאנשים שטוענים שלא הצליחו, כך אמר הרב אליקים לבנון, רב השומרון והיישוב אלון מורה, במסגרת כנס 'בקדושה' שהתקיים ביום חמישי שעבר. הרב לבנון קבע כי "חולי נותן לגיטימציה לדברים אסורים, כמו שלחולה מותר לאכול בצום. כשהתורה אוסרת דברים כמו משכב זכר אין דבר כזה חולה. יש חלש. חלש ברצון".

"לוקחים סטיה והופכים אותה לאידיאולוגיה, יוצאים מהארון, באיזו מדינה אנחנו חיים?!", שאל הרב לבנון. "יש אדם שנלחם כבר שנים כדי שיכירו בסוטים האלו מבחינה דתית, שלח לי חוברת שלמה לפני כמה שנים. אמרתי לו יש לו טעות בסיסית. הוא יוצא מנקודת מבט שאין אפשרות לתיקון. שקר שקר שקר. הכל תלוי ברצון. אינך רוצה ולכן אינך מתקן, אתה לא רוצה להבריא".

[embed]

]

הרב לבנון גם עסק בשאלה האם רב יכול להביע דעה בנושאים שונים, זאת למרות שאינו מומחה. "רב לא צריך לדעת הכל", אמר הרב לבנון, "אבל הוא צריך שיהיה לידו רופא, מטפל, איש חינוך. חייבים גם את הראש התורני. בגלל שאין BA אי אפשר להיות מנכ"ל? גם לאלוקים מגיע BA. להכיר שהתורה נותנת מענה גם בדברים נוספים ולא רק בתחום המצומצם של התורה".

בכנס, בו השתתפו רבנים ואישי ציבור, השתתף גם הרב ארלה הראל, ראש בית המדרש בעפרה ומרבני ארגון 'כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים' שחלק על הרב לבנון בכל הקשור להומוסקסואליות."אני חולק על הרב לבנון בנקודה שאמר שהומוסקסואלית היא סטייה ומחלה. הומוסקסואליות אינה סטייה או מחלה", אמר הרב הראל ומסר נתונים בנוגע לטיפולים שונים בנושא.

בכנס עסקו בנושאים שונים, בין היתר במעמדה של אישה כפוסקת הלכה. בנוסף לרבנים, הופיעו בכנס גם אנשי מקצוע, ביניהם ד"ר אלחנן בר און, מטפל מיני דתי, אשר עסק אף הוא בין היתר בסוגיית ההומוסקסואליות. “הרבה פעמים הולכים לרב, והוא שואל אם האדם היה עם אישה. אחרי שהבחור עונה בשלילה, שהרי הוא דתי ושומר נגיעה, אומר לו הרב שברגע שהוא יתחתן הדברים יפתרו והפנטזיות יעלמו. הדברים האלו לא קוראים תמיד. לפעמים כן אבל לא תמיד. יש מטופלים שבאים אחר כך עם הרבה בעיות לאחר שהנישואין מתערערים".

ד"ר אקרמן הבהיר כי חשוב לעסוק בשאלה מזווית דתית ולא לשלוח את בני הציונות הדתית למטפלים שאינם דתיים, שאינם מכירים את הניואנסים ואת המגזר. "יש מהפכה בחברה הדתית וכולם מבינים שהבעיות לא מטואטאות מתחת השטיח. חשוב שיהיו מטפלים דתיים העוסקים בזוגיות ובמיניות”.