לא רק ביד ושם: ראשי מדינות יבקרו גם בכותל המערבי

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הנחתה את מחלקת הטקס במשרד לדרוש מנציגים בעולם לבקר בכותל המערבי. "מדובר בהצהרת כוונות המחזקת את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/07/15 11:29 כט בתמוז התשעה

לא רק ביד ושם: ראשי מדינות יבקרו גם בכותל המערבי
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ראשי מדינות ושרי חוץ שיגיעו למדינת ישראל יבקרו בכותל המערבי, זאת בנוסף לביקורם המסורתי במוזיאון יד ושם ובקבר הרצל, כך החליטה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.

חוטובלי הנחתה את מחלקת הטקס במשרד החוץ לדרוש מהנציגים מהעולם לבקר בכותל המערבי, כך מתפרסם הבוקר (ה') בידיעות אחרונות. לדבריה, "זו הצהרת כוונות שמחזקת את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל".

"בעיניי, העובדה שהכותל יהפוך לחלק מהביקור הרשמי של כל אח"מ שמגיע לישראל זו הצהרת כוונות שמחזקת את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל. הביקור הזה מעביר את האח"מ מאתוס יד ושם, שעוסק בעבר הקצר ובקטסטרופת השואה, לאתוס חיובי שמדבר על שורשיה העמוקים של העיר. זה מרחיב את הביקור מציונות של 100 שנה לציונות של 3,000 שנה", אמרה חוטובלי והוסיפה, "אם יהיו סירובים ננסה להתווכח ולשכנע, אבל השינוי הוא שעד היום ביקור בכותל בכלל לא היה בסדר העדיפויות של משרד החוץ".

על פי ההערכות מחצית האישים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות ביקרו ברחבת הכותל ללא נציג רשמי של משרד החוץ וללא שנדרש מהם לעשות כך, אך כעת ילווה אותם נציג של משרד החוץ והם יתבקשו לבקר במקום.