נעצר רוצחו של דני גונן

רוצחו של דני גונן נעצר יחד עם חברי החוליה שלו במאמץ משותף של אנשי מערכת הביטחון שערכו גל מעצרים של פעילים באזור רמאללה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/07/15 13:01 כח בתמוז התשעה

נעצר רוצחו של דני גונן
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום כי בשיתוף פעולה של שירות הביטחון הכללי וצה"ל נעצר המחבל שביצע את פיגוע הירי לפני כחודש באיזור דולב, עין בובין, בו נרצח דני גונן ז"ל וחברו נפצע באורח בינוני. כמו כן, נעצרו פעילי טרור נוספים שפעלו עימו.

לאחר הפיגוע, בוצע ע"י שב"כ וצה"ל, גל מעצרים באזור. במהלכו נעצרו פעילים מאזור רמאללה, אשר הודו בחקירתם בביצוע שורת פיגועים, לרבות רצח דני גונן ז"ל. בסיכול המעורבים בפיגוע לקחו חלק כוחות רבים מיחידות מיוחדות וגדודי הביטחון השוטף, ביניהם יחידת "דובדבן", יחידת המסתערבים ביהודה ושומרון, גדוד "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי) וגדוד "הרעם" של חיל התותחנים. הכוחות פעלו מיום הפיגוע במרחב כפרי מערב בנימין והעיר רמאללה.

הנחקרים הודו בחקירתם בשב"כ כי קודם לביצוע פיגוע זה, ביצעו מספר פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון באזור מחנה הפליטים קלנדיה, וכי במסגרת ההכנות לפיגועים, תצפתו על אזור המעיין, במטרה לאתר ישראלים השוהים במקום. במהלך החקירה נתפסו מספר אמצעי לחימה, לרבות הנשק בו נעשה שימוש בפיגועים.

הרוצח הוא איש הרשות הפלסטינית מחמד אבו שאהין, יליד 1985, תושב קלנדיה, פעיל תנזים-פת"ח, בעברו פעיל כוח 17, אשר מקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית ואף ישב בעבר בכלא הישראלי. ביצע את פיגוע הירי ב'עין בובין', במהלכו רצח את דני גונן ז"ל, ופצע את חברו באורח בינוני.

לקראת ביצוע הפיגוע אסף מודיעין, והגיע למעיין מס' פעמים. זוהי לא הפעילות החבלנית הראשונה של אבו שהאין, במהלך שנת 2014 ביצע 6 פיגועי ירי נוספים, לרבות פיגוע ירי בא- ראם, בו נפצע חייל.

חברים נוספים בחוליה הם:

- אמג'ד עדואן, יליד 1980, תושב קלנדיה, פעיל תנזים-פת"ח, כלוא ועצור לשעבר מספר פעמים על רקע סחר באמל"ח, כמו כן, בעבר היה מעורב בתכנון פיגוע ירי ופיגוע מטען.

- אמג'ד עדואן סיפק לאבו שאהין תחמושת, שימש תצפיתן במספר פיגועי ירי, אותם ביצע יחד עם אבו שאהין. כמו כן, השניים יצאו לבצע פיגוע דומה לזה שבוצע ב'עין בובין', אשר לבסוף לא בוצע.

- אשרף עמאר, יליד 1991, תושב קלנדיה, פעיל במודיעין הצבאי של הרש"פ, ללא מעצרים קודמים. עולה כמי שיצא עם אבו שאהין לבצע פיגוע דומה לזה שבוצע ב'עין בובין', אך לבסוף לא מומש.

- אסאמה אסעד, יליד 1986, תושב קלנדיה, פעיל תנזים-פת"ח, ישב בעבר בכלא הישראלי על רקע סחר באמל"ח ופעילות טרור עממי. הוא שוחרר במסגרת חלקה השני של עסקת שליט. מהחקירות עולה כי הסתיר בביתו את האקדח ששימש את אבו שאהין בביצוע הפיגועים, והיה מודע, בדיעבד, למעורבות אבו שאהין בפיגוע ב'עין בובין' ובפיגועים נוספים.

- מחמד עדואן, יליד 1978, תושב קלנדיה, חסר שיוך ארגוני, ללא מעצרים קודמים. הסתיר בביתו את האקדח ששימש את אבו שאהין לפיגועים. האקדח הוסגר במעצרו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן