חוטובלי דורשת מבנט: עצור את החרם על אוניברסיטת אריאל

חוטובלי פנתה בדרישה לבנט שיעצור את החרם על אוניברסיטת אריאל. "לא יתכן מצב שבזמן שעובדי משרד החוץ פועלים לילות כימים כנגד חרמות מבחוץ, מתנהל באופן ברור חרם כנגד אוניברסיטה בישראל"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/07/15 11:16 כ בתמוז התשעה

חוטובלי דורשת מבנט: עצור את החרם על אוניברסיטת אריאל
דוברות משרד החוץ, צילום: דוברות משרד החוץ

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שלחה מכתב נזעם לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לפעול באופן מידי נגד חרם אקדמי על אוניברסיטת אריאל, זאת לאחר שביקרה במקום ושמעה על כך שיש על אוניברסיטת אריאל חרם דה פקטו.

במהלך פגישה של חוטובלי עם פרופ' יהודה דנון נשיא אוניברסיטת אריאל, פרס דנון בפניה תמונה בעייתית לפיה אכן ישנם גורמים אקדמאים ישראלים שפועלים על מנת להחרים את האוניברסיטה. דנון טען כי ראשי האוניברסיטה מודרים מישיבות הוועד לראשי אוניברסיטאות וכי האוניברסיטה נמצאת תחת מגבלות שרק מכללות נמצאות תחתיהן.

טענה נוספת שעלתה בפגישה עסקה במאמרים אקדמיים שנדחים על ידי כתבי עת ברחבי העולם בשל לחץ של אקדמאים ישראלים שפועלים להחרמת האוניברסיטה בשל היותה בשטח "כבוש".

סגנית השר חוטובלי פנתה לשר החינוך, נפתלי בנט בעל פה ובכתב בבקשה לשים סוף לחרמות מבית: "לא יתכן מצב שבזמן שעובדי משרד החוץ פועלים לילות כימים כנגד חרמות מבחוץ, מתנהל באופן ברור חרם כנגד אוניברסיטה בישראל, אני קוראת לשר החינוך לפעול באופן מיידי למיגור התופעה", כתבה.

יצוין, כי למרות הזעם של סגנית השרה לא מדובר בתופעה חדשה, כמה מראשי העומדים בקידום החרם על ישראל הם אקדמאים ישראלים שחוברים אל הפעילים הפלשתינים במאמץ לפגוע בישראל.

(צילום: דוברות )

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן