"אם היה לחוק הגיור עניין ציבורי הבית היהודי היה עומד על הרגליים האחוריות"

הרב שאול פרבר סבור שלא נעשה מספיק כדי למנוע את ביטול חוק הגיור בידי המפלגות החרדיות ומאשים את הבית היהודי בחוסר עניין מספיק בנושא

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/07/15 13:50 יח בתמוז התשעה

"אם היה לחוק הגיור עניין ציבורי הבית היהודי היה עומד על הרגליים האחוריות"
דוברות, צילום: דוברות

"מה שקרה היום זו קטסטרופה צפויה מראש, אך למרות שידענו כבר מעת חתימת ההסכמים הקואליציוניים שזה אמור לקרות זאת עדיין בכיה לדורות", אומר ל'כיפה' הרב שאול פרבר מעמותת עתים בתגובה על ההחלטה לביטול חוק הגיור שעברה היום ביוזמת המפלגות החרדיות.

"הייתה לנו הזדמנות פז בכנסת הקודמת, אך הוכחנו שאנחנו לא מפספסים שום הזדמנות כדי לפספס הזדמנות" הוא אומר בחיוך עצוב ומספר כי התנגד מראש להפיכת חוק הגיור לחוק מכוח החלטת ממשלה מה שהקל בסופו של דבר גם על ביטולו של החוק היום.

הרב פרבר טוען כי ההצעה הייתה מקובלת בזמנו על כל אנשי הקואליציה כולל אנשי הבית היהודי והרבנים היותר קיצוניים במפלגה ומאשים כי הם חזרו בהם בחודשים האחרונים. "השאלה פשוטה: איך לפני חודשיים זה היה הלכתי בסדר ועכשיו זה לא? אם רבני הערים האלה יכלו לגייר לפני זה מה קרה כעת?", הוא תוהה.

הרב פרבר מאשים גם את הבית היהודי בביטול החוק, "אם היה יותר עניין ציבורי הבית היהודי היה נעמד על הרגליים האחוריות ומתנגד לביטול החוק. בנט אמר כשהחוק עבר שזה חשוב מאד לעם היהודי הוא אמנם התנגד לכך היום, אך זה היה מעט מידי ומאוחר מידי".

הוא סבור כי לא צפויה בקרוב הבנה בנושא עם החרדים, "אני חושב שמבחינה הלכתית הדעות שלנו לא רחוקות כלל, אך מבחינה פוליטית ישנה בעיה ממשית", אומר הרב פרבר ומסביר כי הבסיס לחוק הגיור היה שיטתו של הרב עובדיה שהוא היה הרקע ההלכתי לכל המהלך. "הפסיקה של הרב עובדיה ורבני עיר שרצו לגייר הלכו בעקבותיו, אך לצערי השדה הפוליטי כאן מלא מוקשים ואנשים משתמשים בגיור ועושים מלחמות על גב גרים פוטנציאלים ופוגעים בהם", הוא מאשים.

הוא מדגיש כי המחלוקת איננה בנושא קבלת עול מצוות, "גם אנו מאמינים שיש צורך בקבלת מצוות על פי ההלכה אם כי יש הבדלים מה בדיוק מוגדר כקבלת עול מצוות. אנחנו הולכים כפי ההלכה הנורמטיבית. אך לצערי ההלכה הפכה להיות כדור פוליטי ולאנשים אין חזון לראות מה האי גיור יגרום למדינה שלנו", אומר הרב פרבר, "במקום לתת חזון או אופק חדש לגרים פוטנציאלים נסגרים בפניהם גם האופציות שכבר קיימות. היו תקופות שהיהדות לא רצתה לקבל גרים, אך כיום צו השעה זה לקבל. הציבור הדתי לאומי לא מספיק ער לבעיות וזו בכיה לדורות שעל המשמר שלו החוק בוטל", הוא מסיים נחרצות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן