הפרשה מסתבכת: שתי נשים נוספות צפויות להתלונן נגד הרב מהצפון

שתי נשים ממרכז הארץ יצרו קשר עם המשטרה וצפויות להתלונן נגד הרב מהצפון. בסוף השבוע הוחרמו מחשבים, מכשירים סלולריים וציוד נוסף מבית הרב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/07/15 10:46 יח בתמוז התשעה

הפרשה מסתבכת: שתי נשים נוספות צפויות להתלונן נגד הרב מהצפון
Moshe Shai, פלאש 90, צילום: Moshe Shai, פלאש 90

פרשת הרב מהצפון ממשיכה להסתבך, ורשימת הנשים המתלוננות נגדו הולכת וגדלה. לאחר שבשבוע שעבר הוגשו נגד הרב, ששמו עדיין אסור לפרסום, שתי תלונות במשטרה, הבוקר צפויות שתי נשים נוספות להתלונן נגדו באשר למעשים אסורים שעשה לכאורה.

מדובר בשתי נשים אשר מתגוררות במרכז הארץ ואינן קשורות ישירות לקהילה בה מתגורר הרב או לישיבה אשר עמד בראשה. שתי הנשים יצרו קשר עם המשטרה וצפויות להתלונן הבוקר (א').

בסוף השבוע פשטו כוחות משטרה על ביתו של הרב והחרימו מחשבים, מכשירים סלולריים וציוד נוסף. בנוסף, החלו במשטרה לחקור מקורבים לרב בקהילה בה הוא התגורר ובישיבה שעמד בראשה.

בית משפט השלום בקריית שמונה האריך ביום חמישי בחמישה ימים את מעצרו של הרב המוכר מהעיר צפת החשוד בקיום מגע אסור עם נשים, אך אסר על פרסום שמו ברבים.

"קראנו לו ואמרנו לו שהוא תועבה. אלוהים קרא לך תועבה". סיפר הרב שמואל אליהו על הפגישה עם הרב בה התעמת איתו, "הוא הודה ואמר זה לא היה בשליטתי. לכל אחד יש בחירה חופשית, וכל התירוצים האלה שלא עמדתי בניסיון הם לא תירוץ. אדם יכול לעמוד בכל התמודדות אפילו שהוא מביא את עצמו לידי ניסיון".

עוד הוסיף הרב אליהו ואמר כי כשמע את עדות אחת המתלוננות הוא בכה בכי תמרורים. "כששמעתי את העדות שלה, בכיתי בכי תמרורים. אני בוכה ממש. גם לרבנים מותר לבכות. ואני אומר לה, בואי נפתור את הבעיה. בואי נוציא את המוגלה ונרפא את הפצע. כשאת כואבת את מאפשרת לו להמשיך להשתולל".

במקביל, התראיינה אחת המתלוננות ברדיו 'קול רגע' וחשפה את פרטי הפרשה. "לפני 13 שנים הגעתי לרב דרך קרובת משפחה. הייתי במצוקה נפשית ורציתי חיזוק. הוא קיבל אותי יפה ואמר לי שהוא יעזור לי. בערך שלוש שעות אחרי שיצאתי ממנו הוא התקשר אלי לנייד וביקש לפגוש אותי כדי לעשות לי טיפול רוחני ולנקות אותי. מצד אחד, קצת פחדתי בהתחלה וזה היה נראה לי מאוד מוזר, אבל מצד שני זה גם כבוד גדול. זה רב גדול ולא סתם אדם. הרגשתי כאילו זכיתי במיליון דולר. הסכמתי להיפגש איתו אחרי שהתייעצתי עם אנשי משפחה שאמרו לי שמדובר בזכות גדולה", אמרה.

"קרה משהו שלא צריך לקרות. הבנתי שמתבצע כאן משהו אסור, אבל באותה נשימה הבנתי שנפלה בחלקי זכות. התנהגתי בצורה לא הגיונית ורציונלית. ידעתי שמה שקורה לא הגיוני, אבל זה גרם לי להרגיש שהטיפול ינקה לי את החיים, וזרמתי", סיפרה. "ברגע שהבנתי שאני לא יכולה להמשיך ב'טיפול' שלו, כשהוא כבר נגע במקומות שלא נוגעים בה, הרגשתי שאני חייבת לברוח משם. פעלתי מתוך הבטן, קמתי והלכתי".

המתלוננת סיפרה כי הגיעה למחרת אל הרב ואמר שאסור לו לעשות את הדברים אותם עשה ודרשה ממנו להפסיק במידית את מעשיו. "באתי ועמדתי מולו ואמרתי לו שמה שעשה אתמול זה לא נכון ושהוא צריך להפסיק לעשות את זה ולהפסיק לקבל נשים. הוא לא הודה במה שהוא עשה. הוא הוריד את הראש והנהן. אני מאמינה שהוא המשיך לטפל בנשים".

"אני בטוחה שיש הרבה נשים שהרגישו מיוחדות. הוא הפחיד אותי מאוד, ואמר שאם מישהו ידע על זה האחים שלי ייהרגו", המשיכה וסיפרה. לאחר מכן הסבירה מדוע לא התלוננה במהלך השנים: "פחדתי. אני בן אדם. כל הרבנים אמרו לי שאני הוזה ופסיכיאטרית, שאני חולמת ומדמיינת. כשהבנתי שאין לי אהדה אז ויתרתי. לא התברכתי בלהיות כל כך חזקה. הקהילה הוציאה אותי החוצה. הם לעגו לי. אי אפשר לדבר עליו - הוא קדוש. פחדתי שגם במשטרה יגידו שאני מדמיינת. פחדתי שישרפו את כולנו, גם את המשפחה. המשפחה הקרובה שלי ידעה על זה והאמינה לי. בגלל זה הם ספגו כל כך הרבה בושות והיעלבויות".