הרב יהושע ויצמן: לא לבנות את האמונה על אדם אחד

ראש ישיבת ההסדר במעלות אומר כי אסור ללמוד מתלמיד חכם שאינו ראוי, וכי בשום אופן אסור לבנות את האמונה על פי אדם אחד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/07/15 14:55 טז בתמוז התשעה

הרב יהושע ויצמן: לא לבנות את האמונה על אדם אחד
ישיבת מעלות, צילום: ישיבת מעלות

"לא ראוי בשום צורה ובשום פנים שמישהו יבנה את האמונה שלו ואת עבודה שלו על פי איזה בן אדם בעולם. שום אדמו"ר ור'בה. אין דבר כזה בתורה, כולל משה רבנו", אומר הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת ההסדר במעלות בהתייחסו לפרשת הרב מהצפון.

"לצערנו מדי כמה זמן צריך לחזור על הדברים הללו. אם תלמיד חכם הגון הוא כטל ואם לא עורפהו. כך חז"ל אומרים. יש דבר כזה תלמיד חכם לא הגון. תבדקו את הרבנים שלכם אם הם הגונים או לא. כך אומרים חז"ל. שתהיה ביקורת אמיתית וטובה. לבדוק אם הוא הגון או לא הגון".

"אי אפשר לתאר את הדברים שעשה הרב הזה. אסור לבנות את העולם הרוחני שלנו על אדם. יש לכל אחד קשר ישיר עם ריבונו של עולם. יש קשר בין תלמיד לרב אבל הוא צריך להיות ריאלי. גם כשאומרים לך משהו תבדוק אותו. אומרים לך משהו לא הגיוני? תשאל".

"תפסיקו עם השטויות הללו. הדברים הללו לא קיימים", הוא אומר בהתייחסו לבעלי מופת. "אין דבר כזה מופת בעולם. הדבר היחידי בעולם שאני מעריך זה עבודה על המידות. אם אדם מצליח לשנות מידה בעצמו, מכעסן לרגוע, מעין רעה לעין טובה, זה ראוי להערכה. אם אדם מוכשר זה יפה, אבל זה כישרון. זה שום דבר".

"היצירה הגדולה ביותר בעולם זו עבודה על המידות, וזה מה שצריך לבחון. אם זה לא קיים אל תבקשו תורה מאדם כזה. בוודאי לא לתלות את עולמנו הרוחני על אדם כזה, וגם אם זה נכון, אז מה? מי צריך את הדברים האלו בכלל?".

צפו:

[embed]

]