המשנה ליועהמ"ש: החלטת אריאל לביטול התקנים של בצלם לא תקפה

לדברי המשנה ליועהמ"ש: "ההחלטה של השר אורי אריאל לבטל את השירות הלאומי בארגוני שמאל שצוטטו בדוח האו"ם על צוק איתן לא חוקית".

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/06/15 08:47 ח בתמוז התשעה

המשנה ליועהמ"ש: החלטת אריאל לביטול התקנים של בצלם לא תקפה
בצלם, צילום: בצלם

אחרי שהשר אריאל הצהיר השבוע כי בכוונתו לבטל את תקני השירות הלאומי בארגוני שמאל כגון "בצלם" והאגודה לזכויות האזרח, המשנה ליועמ"ש הבהירה במכתב לשר כי החלטתו אינה תקפה כך נחשף הבוקר (חמישי) בגל"צ.

על פי הדיווח, במכתב ששיגרה המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, אתמול לשר החקלאות, חבר הכנסת אורי אריאל מ"הבית היהודי", היא הבהירה כי הכרזתו לפיה יבטל את השירות הלאומי בארגונים "בצלם" ו"האגודה לזכויות האזרח" אינה תקפה. יש לציין כי מדובר במחלוקת עקרונית ולא במשהו בעל משמעות גדולה שכן בסך הכל מדובר בשני תקנים בלבד.

זילבר מנתה שתי סיבות להחלטתה, כשהראשונה מהן טכנית - הסמכות על מנהלת השירות הלאומי עוד לא הועברה לאריאל כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני עם מפלגתו. והשנייה מהותית - וזו גם נקודה שעלתה על ידה גם בפעם הקודמת שניסו לשלול מ"בצלם" את השירות הלאומי, לטענתה של זילבר גם אם אורי אריאל רוצה לבטל את השירות בארגון מסוים הוא יצטרך לגבש קריטריונים אחידים ולהסביר איך ביטול השירות בארגונים מסוימים מתיישב עם אותם קריטריונים.

דבריה של זילבר נמסרו בתגובה לפנייתה של חברת הכנסת תמר זנדברג מ"מרצ". זנדברג נופפה הבוקר בגלצ בהחלטה ואמרה כי "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהירה היום כי ההחלטה של אריאל לא חוקית ולכן בטלה". זנדברג הוסיפה: "מקווה שהשר ישים סוף להתלהמות נגד השמאל וארגוני זכויות האדם שעושים פה עבודת קודש".

בלשכת אריאל לא נבהלו מהכרזתה של זילבר ומסרו בתגובה: "העברת הסמכויות על השירות הלאומי לשר אריאל היא עניין טכני שיתבצע בימים הקרובים. חוות דעתה של זילבר ישנה ואיננה זרה לשר אריאל, אך הוא נחוש לא לאפשר מימון לעמותות קיצוניות הפועלות כנגד מדינת ישראל וחייליה".

"אני מציע לח״כ תמר זנדברג ושות׳ לא לחגוג יותר מדי. אני נחוש לא לאפשר מימון תקני שירות לאומי לעמותות קיצוניות הפועלות כנגד מדינת ישראל וחייליה", כתב אריאל.

עוד נמסר, כי במשרד פועלים לגיבוש קריטריונים שיסייעו בשלילת התקנים, "בימים הקרובים הוא יפעל להגדרת קריטריונים חדשים שיסדירו את העניין ולא תעזור שום לוליינות משפטית שתמנע זאת. מדינת ישראל לא תממן מי שפועל נגדה - חד וחלק" נמסר מלשכתו של אריאל.