גורם ברבנות: חברים במועצה לא רצו להזמין את הרב ריסקין לדיון

בניגוד לעמדת הרבנות הראשית וחלק מבכירה, טוען גורם ברבנות הראשית כי לא הייתה כוונה להזמן את הרב ריסקין לדיון, ורק בעקבות הלחץ התקשורתי ולחץ מצד גורמים במועצה ההחלטה שונתה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/15 15:39 י בסיון התשעה

גורם ברבנות: חברים במועצה לא רצו להזמין את הרב ריסקין לדיון
יחצ, צילום: יחצ

בעקבות מתקפת הרבנות הראשית על ארגון צהר וגורמים נוספים שהחלו בימים האחרונים במסע לחצים נגד הדחתו של הרב שלמה ריסקין מרבנות אפרת, גורם ברבנות הראשית ששוחח היום עם 'כיפה' חושף את השתלשלות העניינים במועצת הרבנות סביב ההדחה. לדבריו, טענת הרבנות, לפיה, לא הייתה כל כוונה להדיח את ריסקין אלא להזמינו מלכתחילה לדיון בנושא - אינה עולה בקנה אחד עם השתלשלות העניינים בדיון שהתקיים במועצת הרבנות הראשית בשני האחרון בעניינו של ריסקין.

"ההודעה של הרבנות - לפיה, נעשה פה הליך שגרתי של הזמנתו של הרב ריסקין על ידי המועצה לדיון בהארכת כהונתו - היא שקר בוטה. בניגוד לדברים שיצאו, הסיבה היחידה שהרב ריסקין הוזמן בכלל לישיבת מועצת הרבנות הבאה היא התעקשותו של אחד מחברי המועצה על קיום הנהלים" אומר הגורם ומוסיף כי "לולא התערבות זו, הרב ריסקין היה מודח מתפקידו לאלתר. לא הייתה כאן כל כוונה להזמין אותו כחלק מהליך פורמלי להארכת כהונתו". לסיום, הגורם תוהה, "אם נכון התיאור של הרבנות הראשית, מדוע הרב ריסקין לא הוזמן כבר מראש לישיבה האחרונה בה נדון עניינו ואשר הוא הופיע בסדר יומה כבר שבוע מראש לפני קיומה?".

דבריו של הגורם אמורים כלפי התיאור שמופיע בהודעת דובר הרבנות הראשית, אשר מציג תמונה שגרתית ותמימה, סביב עניינו של ריסקין. לפי הודעת הדובר, "מקובל שהרב המבקש מתייצב בישיבת מועצת הרבנות הראשית ומנמק את בקשתו תוך המצאת המסמכים הדרושים... ועל כן, הדיון בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת נדחה לישיבת מועצת הרבנות הבאה, כדי לאפשר את השתתפותו בה. יש להדגיש, כי ההליך בעניין זה, הינו ההליך המקובל שנעשה בעבר וייעשה גם בעתיד". באותה ההודעה, תקפו ברבנות הראשית את ארגון צהר ומכנים את מסע הלחצים נגד ההדחה כניסיון "להפעיל לחצים פסולים על מועצת הרבנות הראשית ולנסות להלך אימים על חבריה, מתוך מטרה להשפיע על החלטתה בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת".

כזכור, ביום שני האחרון התכנסה מועצת הרבנות הראשית בכדי לדון בעניין הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת, לרגל הגיעו לגיל 75. הרב אברהם יוסף, חבר המועצה ורבה של חולון, דרש בישיבה שלא להאריך את כהונתו של ריסקין בשל פעילותו בעניין הגיור, כנגד מדיניות הרבנות הראשית לישראל. במהלך הישיבה, העלה הרב אריה שטרן, רבה של העיר ירושלים, במועצה את הצורך לקיים שימוע לריסקין בטרם הדחתו, דה פאקטו, מתפקידו. לאור עמדת היועץ המשפטי כנגד ההדחה, התקבלה עמדה זו והרב ריסקין עתיד להתייצב בישיבתה הבאה של מועצת הרבנות הראשית לישראל.