התלמידים ממורמרים: טעות מביכה במבחן הבגרות בתנ"ך

תלמידים סיפרו כי באמצע הבחינה נכנס מנהל בית הספר ואמר להם כי אחת השאלות לא הייתה בחומר ולכן תבוטל. "למדנו במשך ימים את החומר ובמבחן לא היה מה לעשות איתו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/15 14:59 י בסיון התשעה

התלמידים ממורמרים: טעות מביכה במבחן הבגרות בתנ"ך
Yossi Zamir, פלאש 90, צילום: Yossi Zamir, פלאש 90

במשרד החינוך שינו מספר פעמים את הכללים בנוגע לבחינות הבגרות בעקבות הדלפות כאלו ואחרות של הטפסים קודם למבחן, אך מתברר כי המשרד מבצע טעויות מבישות למדי גם ללא עזרת התלמידים.

תלמידים אשר סיימו בשעות הצהריים המוקדמות את אחת היחידות בבגרות בתנ"ך מספרים כי באמצע המבחן נכנס מנהל בית הספר במקרה אחד ובמקרה אחר ראש הישיבה, ואמרו כי אחת השאלות אינה כלולה בחומר למבחן וכי הבחירה בין שתי שאלות הפכה בפועל לשאלה ללא בחירה. אומנם, מספרים התלמידים, המנהל אמר כי מותר להם לענות על השאלה, אך בפועל, מכיוון שהם לא למדו את החומר לשאלה, שהייתה בנוגע לדעת מפרשים על פרק בתהילים, נלקחה מהם הבחירה.

מדובר במבחן על יחידה אחת מתוך חמש היחידות בתנ"ך, אותם מחויבים לעשות רבים מתלמידי בתי הספר הדתיים והישיבות התיכוניות, כך שמדובר בפגיעה לא קלה ללא מעט תלמידים אשר השקיעו שעות וימים בלימוד למבחן.

"מאז שבועות אנחנו לומדים לבחינה הזו ולמדנו במשך ימים את החומר", מספרים התלמידים הממורמרים ל'כיפה'. “פתאום כשהגענו לבחינה גילינו שאחת השאלות בכלל לא רלוונטית ושאין לנו בחירה. הם מספרים לנו על הדלפות ומכריחים אותנו להפקיד פלאפונים אבל את הטעויות שלהם אף אחד לא מתקן".

ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה.