בכירים ברבנות הראשית ניסו לקדם שינוי השלט בכניסה להר הבית

בישיבת מועצת הרבנות הראשית עלה נושא השלט שמביע את עמדת הרבנות הראשית בנוגע לעלייה להר הבית. הרב לאו דחף להקמת וועדה בנושא אך רק שניים מהחברים הצביעו בעד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/05/15 10:53 ח בסיון התשעה

בכירים ברבנות הראשית ניסו לקדם שינוי השלט בכניסה להר הבית
shutterstock, צילום: shutterstock

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שנערכה אתמול (ב') עלה לדיון נושא השלט שניצב ליד הר הבית ומכריז על איסור כרת לעולה להר. על פי הדיווח ב-NRG בתחילתה של ישיבת מועצת הרבנות הראשית, הביע הרב הראשי לישראל, דוד לאו, תמיכה בהקמת ועדה שתבחן אפשרות לבחירת נוסח חלופי לשלטים המוצבים בכניסה להר הבית, ומכריזים שהעלייה למקום אסורה באופן גורף.

כזכור, כבר לפני חודש נחשף ב'כיפה' כי רבנים בכירים בהם הרב שמואל אליהו והרב אריה שטרן דוחפים לשנות את השלט אשר מוצב בכניסה להר הבית, ואכן בישיבת מועצת הרבנות הנושא עלה לדיון אך לא צלח.

נראה שהרב לאו מנסה ללכת בין הטיפות בנושא הסבוך כדי לא לעורר עליו את חמת החרדים מחד אך לפעול לפתרון הבעיה שמציקה לציבור רחב בקרב הציונות הדתית. על פי הדיווח, בעת ההצבעה עצמה הוא לא הרים את אצבעו בעד או נגד ובסביבתו של הרב לאו מכחישים שבתחילת הישיבה תמך בהקמת הוועדה, ולדבריהם הוא התנגד למהלך הקורא להקמתה לאורך כל הדרך. בסביבת הרב אף מבהירים כי למרות שהוא לא הרים את אצבעו כמתנגד לוועדה, בפרוטוקול הוא ייכלל כאחד המתנגדים.

כיום הכיתוב בשלט הוא "הודעה ואזהרה. אסור לפי דין תורה לכל אדם להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו", כשעל השלט חתומה הרבנות הראשית, דבר אשר מעלה את זעמם של העולים להר. על פי חשיפת 'כיפה' הרבנים שטרן, אליהו, ליאור ורבינוביץ' העלו את הנושא ודרשו לשנות את הנוסח. גורמים בסביבתם של הרבנים אשר מתכוונים להתעקש על שינוי הנוסח הסבירו כי “יש רבנים המתירים את העליה והנוסח חייב לקחת את הנושא בחשבון".

הצעתו של הרב הראשי עלתה כאמור להצבעה ונתקלה בהתנגדות כלל החברים, מלבד שניים שתמכו בה: רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן ורבה של צפת, הרב שמואל אליהו. קודם להצבעה התנהל דיון סוער בו התנגד הרב אברהם יוסף נחרצות לשינוי השלט ואף להקמת וועדה בנושא על פי עמדת אביו הרב עובדיה יוסף שהתנגד באופן נחרץ לעלייה להר.