עליזה לביא על הניסיון להדחת הרב ריסקין: שיא ניתוק הרבנות מהעם

חברת הכנסת עליזה לביא הגיבה על הניסיון של גורמים בכירים במועצת הרבנות הראשית להדיח את הרב שלמה ריסקין. "נקמה שתתנקם ברבנות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/15 18:09 ז בסיון התשעה

עליזה לביא על הניסיון להדחת הרב ריסקין: שיא ניתוק הרבנות מהעם
רונן פדידה, צילום: רונן פדידה

הסערה סביב הניסיון של גורמים בכירים ברבנות הראשית להדיח את הרב שלמה ריסקין, רב העיר אפרת, לא נרגעת חברת הכנסת עליזה לביא מגיבה לפרסומים ב'כיפה' לפיהם גורמים במועצת הרבנות הראשית פועלים על מנת שכהונתו של הרב שלמה ריסקין לא תוארך.

לדבריה, מדובר בנקמה שתתנקם בסופו של דבר ברבנות הראשית. "הרב ריסקין אומר ועושה. הוא עמוד האש שלפני המחנה שהולך וגדל. פגיעה בו היא קו שבר שאותו מובילה הרבנות הראשית עצמה. פגיעה שתנתק סופית את הרבנות הראשית מהעם".

"אני קוראת לרבנים הראשיים לגלות אחריות, ולבטל את הכוונה שלא להאריך את כהונתו כרב העיר אפרת. מעשה זה ישמוט את מעמד הרבנות הראשית גם בישראל וגם בתפוצות", קובעת לביא.

"המהלך הזה מסמל את שיאו של הניתוק המתמשך של הרבנות מהעם, בוודאי מתושבי אפרת שמרוצים מאוד מהרב ריסקין, אבל במיוחד מהגרים אותם הוא מקרב, מהנשים אותן הוא מעודד להשתלב בלימוד התורה ובפסיקת ההלכה ובעיקר- מכל מי שמעוניין שרב עיר יהיה מעבר לפקיד 'מטעם' אלא שיטול על עצמו אחריות תורנית ורוחנית להנחיל את היהדות מתוך חיבור למציאות המשתנה של ימינו ולהוציא לפועל חזון רחב יריעה, דעת ותבונה גם עבור הדורות הבאים".