בן גביר: למנות את אורית סטרוק לתפקיד במשרד המשפטים

עו"ד איתמר בן גביר קורא למנות את חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק לתפקיד ראש המטה של שרת המשפטים או למנותה כיועצת. "ידע וניסיון בתחום חשובים מתארים במשפטים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/05/15 21:54 ו בסיון התשעה

בן גביר: למנות את אורית סטרוק לתפקיד במשרד המשפטים
Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90, צילום: Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר קורא הערב (א') לשרת המשפטים איילת שקד למנות את חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק לתפקיד בכיר במשרדה. "מינויה של אורית סטרוק לתפקיד ראש מטה או יועצת שרת המשפטים איילת שקד הוא מינוי מתבקש.

"אורית היא אישה מוכשרת, פעילת זכויות אדם ותיקה שעשתה רבות בתחום המשפטי ויש לה ידע רב", אומר בן גביר. "למרות שאין לה השכלה פורמלית בתחום טוב תעשה איילת שקד אם תמנה לצידה אנשים כמו אורית שמכירים את מערכת המשפט מבפנים ויכולים לתת עצות חשובות וטובות. תארים במשפטים זה חשוב, עצות מפרופסורים ואקדמאים זה מאוד ראוי, אבל יותר חשוב מכל אלה שלצד השרה החדשה יעמדו אנשים עם ניסיון מעשי ולא רק תאורטי בתחום"

לצד שמה של סטרוק מזכיר עו"ד בן גביר את שמותיהם של משפטנים דוגמת עורכי הדין: "יצחק בם, עדי קידר, שמחה רוטמן ואחרים כמי שיכולים לייעץ לשקד ולהוות איזון מסוים למה שהשרה שומעת מאנשי משרד המשפטים".
לדבריו: "שקד עושה רושם עצום בעולם המשפט ותוכיח אהדה עצומה לה זכתה בכנס לשכת עורכי הדין באילת. הייתי שם וראיתי עד כמה עורכי הדין מעריכים את מי שלא מתקפל ומגיע עם אג'נדה ציונית יותר ומשפטית יותר".

"אין לה יותר מידי זמן, וודאי לא מאה ימים של חסד. אני יודע שהיא אישה רצינית שלומדת את התפקיד מאוד ברצינות וזה חשוב, אבל הגיע הזמן להתחיל למנות, להתחיל לשנות. אני לא יודע כמה זמן היא תחזיק בתפקיד, אני מאחל לה להיות שרת משפטים במשך שנים רבות אבל יש אמרה שמה שלא עושים במאה הימים הראשונים לא עושים בכלל, אני מקווה שכבר בשבועות הקרובים נראה את טביעות האצבע שלה. ברור לי שדרכה של השרה החדשה היא לא להפוך את המשרד, אבל גם מבלי להפוך את המשרד אפשר להתחיל לנגוע בדברים מהותיים, ולהטביע חותם בתחום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן