בעיות בקואליציה: יעלון מתנגד להעברת המנהל האזרחי לבן דהן

מתיחות בקואליציה: שר הביטחון, משה יעלון, מסרב להעביר לידי סגנו, הרב אלי בן דהן, את מנהל האזרחי ביהודה ושומרון בניגוד להסכם הקואליציוני

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/05/15 20:07 כט באייר התשעה

בעיות בקואליציה: יעלון מתנגד להעברת המנהל האזרחי לבן דהן
יחצ, צילום: יחצ

סגן שר הביטחון המיועד, ח"כ אלי בן דהן מהבית היהודי, לא יופקד על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. ההחלטה עומדת בניגוד לסעיף בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי, שנחתם רק לפני כשבועיים, כך דווח הערב ב'הארץ'.

הסיבה לכך היא התנגדותו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, להעברת סמכויות מידיו לידי סגן השר באשר לסוגיות הרגישות ביו"ש. יעלון ובן דהן נועדו ביום ראשון כדי לקבוע את חלוקת הסמכויות ביניהם אך הם לא הגיעו להסכמה בנושא.

במשך יותר משנתיים בהן הוא מכהן בתפקיד, מתקופת ממשלת נתניהו הקודמת, שמר יעלון את העיסוק במתרחש בערוץ הפלסטיני תחת סמכותו הישירה והיה מעורב מאוד בהחלטות שהתקבלו בתחום ובפיקוח שוטף על משרד מתאם הפעולות בשטחים והוא מסרב להותיר את הנושא בידי בן דהן שאינו נחשב כאיש ביטחוני מובהק.

לא ברור עדיין כיצד ינהגו בבית היהודי אל מול הפרת ההסכם הקואליציוני והאם בן דהן יתעקש לקבל סמכות ממשית תחת אחריותו או שיוותר ללא סמכות. ייתכן והפתרון לבעיה נעוץ בכך שהבית היהודי יבקש משהו אחר חשוב בתמורה לוויתור על המנהל האזרחי.