האם חוטובלי תהיה השרה הראשונה בהיסטוריה של הציונות הדתית?

כשברגע מאבק כוחות בתוך הליכוד, יש אפשרות שציפי חוטובלי תעשה היסטוריה ותהיה השרה הראשונה בהיסטוריה של הציונות הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/15 10:54 יח באייר התשעה

האם חוטובלי תהיה השרה הראשונה בהיסטוריה של הציונות הדתית?
ליטל פרי, לע״מ, צילום: ליטל פרי, לע״מ

בעוד המאבק סביב ההסכמים הקואליציוניים נרגע לאיטו לאחר חתימת ההסכם בין הבית היהודי לליכוד, מאבק חדש עולה בתוך הליכוד באשר לזהות הח"כים אשר ימונו לתפקידי שרים בממשלה החדשה.

מאבק איתנים ניטש בימים האחרונים על זהות התיקים אשר יינתנו לבכירי הליכוד, והבכירים מנסים לשכנע בכל דרך את ראש הממשלה למנות אותם לתפקידי השרים הבכירים. נראה כי בתוך המאבק, בשוליו, ייתכן מאוד כי היסטוריה קטנה תתרחש ביום ראשון בשבוע הבא, אם חברת הכנסת ציפי חוטובלי תמונה לתפקיד שרה.

אם היא אכן תמונה לתפקיד שרה, חוטובלי תוכל להתהדר בתואר 'השרה הראשונה' של הציונות הדתית, מכיוון שעד עתה לא מונתה אישה דתית לאומית לתפקיד שר בכל שנות קיומה של מדינת ישראל.

אומנם, הבית היהודי מינה את איילת שקד לתפקיד שרה, כך שלא מדובר יהיה בפעם הראשונה שהמפד"ל ימנה אישה לתפקיד, אך מכיוון ששקד אינה שומרת תורה ומצוות, נראה כי אם אכן תקבל חוטובלי את המינוי הנכסף, היא תיכנס להיסטוריה הפוליטית הדתית לאומית.

על פי מה שמסתמן כרגע, חוטובלי מיועדת להיות שרת המדע בממשלה החדשה, אך דברים עדיין יכולים להשתנות כך שהיא עדיין לא יכולה לפתוח את בקבוק השמפניה. ימים יגידו אם אכן תמונה חוטובלי לתפקיד ותכהן כשרה הדתית לאומית הראשונה של מדינת ישראל.