בכיר במשרד הדתות: מיזם הנישואין של צהר פועל בניגוד לחוק

במכתב לרב יצחק יוסף טוען ראש מחלקת נישואין במשרד הדתות כי פתיחת לשכות חדשות לרישום לנישואין של צהר הינו בניגוד לחוק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/05/15 15:08 טו באייר התשעה

בכיר במשרד הדתות: מיזם הנישואין של צהר פועל בניגוד לחוק
shutterstock, צילום: shutterstock

האם רישום הנישואין של צהר פועל בניגוד לחוק? כך טוען הרב חזקיהו סאמין, מנהל המחלקה לרבנות ונישואין במשרד הדתות, במכתב ששלח בסוף חודש אפריל לרב הראשי יצחק יוסף.

במכתב, שהתפרסם היום (ב') באתר כיכר השבת, כותב הרב סאמין כי כל אחד רשאי לבחור את לשכת הנישואין בו הוא מעוניין להירשם ללא קשר למקום מגוריו, “אך אינו מאפשר ללשכות הנישואין לפתוח סניפים במקום שאינם בסמכותם". המכתב מגיע על רקע פתיחתם של מספר לשכות של צהר לרישום לנישואין בערים שונות, בין היתר בירושלים ובלוד.

לדברי הרב סאמין צהר פועלים בניגוד לחוק. “בפועל פעילותם של ארגון צוהר עומד בניגוד לחוק, כי הם פתחו סניפי רישום במקומות בהם אין סמכות לרב הרושם מטעמם, כמו באוניברסיטאות בחיפה ירושלים ת"א ועוד ערים אחרות. לשכת נישואין אחרת מבצעת רישום לנישואין בבית קפה בנמל תל אביב", כתב הרב סאמין.

עוד הוא טוען כי "ארגון צהר, הפועל מכוחו של הרב דוד סתיו, רב מקומי בשוהם שקיבל הסמכה מהרבנות הראשית לישראל לפעול במקום כהונתו בשוהם, אך מכוח זה הם פועלים בכל הארץ בניגוד לכתב ההסמכה שתוחם את מקום סמכותו של הרב הרושם לאזור מסוים.

"מבלי להביע את דעתי לעצם התיקון לחוק לפתיחת אזורי רישום אני רואה את הבעיה בחומרתה בעיקר בעובדה שבשם החוק רבנים מסוימים פותחים סניפים במקומות נוספים בארץ וכאמור זה בניגוד לחוק", טוען הרב סאמין.

בסיום מכתבו הוא רומז כי לדעתו יש לפעול לשלילת הסמכה מרבני צהר בעקבות הנעשה. "לדעתי אסור לתת לזה להמשיך. מועצת הרה"ר שבידה הסמכות להסמיך או לשלול הסמכה מרב רושם נישואין, מכח חוק הרבנות הראשית יכולה וצריכה בהחלט להעמיד רבנים אלו במקומם, עד כדי איום בשלילת הכושר ו/או המינוי שלהם. הרי לא ייתכן שבירושלים כדוגמא ייפתחו סניפים לרישום לנישואין מכל מיני ערים ברחבי הארץ וכך נמצא באותו רחוב כמה חנויות לרישום לנישואין שיתחרו בניהם (על קבלת האגרה) כאילו מדובר בחניות לממכר פלאפונים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן