בנט: החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש

הרוחות עדיין סוערות לאחר הפגנת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין אמש. בנט הגיע למקום ואמר למפגינים. "החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש אם אזרחים רבים כל כך מרגישים תחושות קשות כל כך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/05/15 09:25 טו באייר התשעה

בנט: החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש
Ben Kelmer, פלאש 90, צילום: Ben Kelmer, פלאש 90

הרוחות עדיין סוערות לאחר הפגנת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין אמש שהסתכמה בעשרות פצועים לכוחות הביטחון ולמפגינים. ההפגנה, ששודרה בעולם כולו, השיגה את מטרתה בכך שהעלתה על השולחן את שאלת האלימות נגד יוצאי אתיופיה.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיע אתמול (א') להפגנה, נפגש עם השר לבטחון פנים ולאחר מכן ירד אל המפגינים בכיכר. בנט סיפר ששמע סיפורים קשים של המפגינים על אפליה ועל תחושות קשות על בסיס יומיומי לדבריהם. בדבריו למפגינים אמר ״באתי להקשיב לכם. זהו יום לא קל. החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש אם אזרחים רבים כל כך מרגישים תחושות קשות כל כך. צריך לשמור על החוק, אך גם על כולנו להעמיק ולתת מענה אמיתי לבעיות שהציפו בצורה כואבת כל כך״.

גם חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב על ההפגנה, וקרא למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו להתפטר בשל האירועים. "מפכ"ל שבמדיניותו הכיל את הטרור במזרח ירושלים ובהר הבית אבל את יוצאי העדה האתיופית מאכיל ברימוני הלם צריך להתפטר, את משטרת ישראל צריך לנער ולהביא אותה לתקופה שאחרי דנינו”, אמר יוגב..

"מזה למעלה מחצי שנה שהתרעתי בפני גורמי משטרה בכירים על האלימות שנוקטים שוטרים כנגד צעירים יהודים יוצא אתיופיה וביקשתי מראש אגף המבצעים של משטרת ישראל שיבצעו השתלמויות בכל דרגי הפיקוד והמשטרה על יחסם לצעירים יוצאי העדה האתיופית”.

"אתגרים גדולים עומדים בפני יורשו של המפכ"ל הנוכחי שאת הטרור הפלסטיני רצה להכיל ולמול כאב של אחינו בני העדה האתיופית הוא מפעיל רימוני הלם ואלימות. אתגר של להשיב את משטרת ישראל כמשרתת את הביטחון, החוק והסדר של עם ישראל ומהווה דוגמה אישית לכל אלה. יחד עם גינוי כל אלימות אני מבקש לחזק את ידי העדה האתיופית ומקווה שנצליח, יחד עם מפקדי המשטרה לבנות אמון מחודש במשטרה גם מצד יוצאי העדה האתיופית”, הוסיף.