נוער עמונה יקיים משמרת מחאה מול ביתם של בנט ואלקין

על רקע המו"מ הקואליציוני יקיימו נוער היישוב עמונה משמרת מחאה מול ביתם של נפתלי בנט ברעננה וזאב אלקין בכפר אלדד בדרישה להסדיר היישובים ביו"ש בחקיקה בהסכמים הקואליציוניים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/05/15 20:12 יד באייר התשעה

נוער עמונה יקיים משמרת מחאה מול ביתם של בנט ואלקין
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

תחת הכותרת 'הגיעה שעת המבחן' יחלו הערב נוער היישוב עמונה במשמרת מחאה מול ביתם של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ברעננה ויו"ר סיעת הליכוד זאב אלקין בכפר אלדד בדרישה להסדיר היישובים ביו"ש בחקיקה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

בהודעה שפרסמו כתבו "'הגיעה שעת מבחן'. נוער עמונה קורא לכל הנוער אוהבי ארץ ישראל בכל הארץ לבוא למשמרת מחאה החל מהיום בערב (ראשון). ברעננה - מול ביתו של נפתלי בנט, ציפמן 8. בכפר אלדד (גוש עציון) - מול ביתו של זאב אלקין. נא לבוא עם אהלים. והרבה שמחה ואנרגיה".

בסוף השבוע שעבר פרסמו מתיישבי היישוב עמונה מכתב בו דרשו מבנט, אלקין, שקד ולוין לדרוש הסדרת היישובים בחקיקה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. "הגיעה שעת המבחן. מבחנו של נפתלי בנט, של זאב אלקין, של איילת שקד ושל יריב לוין. מבחנם של אנשי ארץ ישראל האמיתיים בליכוד. האם הסדרת הישובים בחקיקה תהיה חלק מההסכמים הקואליציונים של הממשלה הבאה, אם לאו", כתבו.

"הם עצמם בעד והם גם ממש רוצים, כך יטענו כנגדנו, אך מה לעשות שראש הממשלה מתנגד. אולם השאלה היא מה עומד בבסיס הרצון הזה. העולם אומרים שכל יהודי רוצה לגמור את הש"ס ... רק שזה יהיה בלילה אחד, ושגם בלילה הזה הוא יישן טוב. לכן השאלה היא לא האם הם רוצים, אלא עד כמה הם רוצים, עד כמה רחוק הם מוכנים ללכת, ועל מה הם מוכנים לוותר, בשביל להיאבק למענם".

"אנשי עמונה טוענים כבר זמן רב שדין עמונה כדין בית אל ועפרה. עתה, שהתפרסמו הנתונים האמיתיים, שמדברים על למעלה מאלפיים מבנים (!) בכעשרים וחמישה ישובים שונים בכל רחבי יהודה ושומרון, כולם יודעים שצדקנו. כל הישובים והבתים הללו הוקמו בעידוד של משרדי ממשלה, בדיוק כמו עמונה עפרה בית אל ומגרון, ומשחרב ההרס של פסיקת בג"ץ נחתה על ישובים אלו, היא עלולה להחריב גם אותם".

"הגיע הזמן לעשות מעשה. הממשלה הבאה צריכה לקחת אחריות ולהסדיר את כל הישובים בחקיקה בכנסת. חקיקה פשוטה וברורה, שמבטיחה פיצוי כספי לתובע ממשי שיוכיח את בעלותו (באופן 'מופלא' ברוב המקומות אין תובע כזה), ותמנע את הריסת הבתים והישובים. חוק שיחזיר את ההיגיון לספר החוקים של מדינת ישראל, ויציל בוודאות את הישוב עמונה ושכונת מצפה כרמים ואת כל 2000 המבנים והמשפחות מפינוי."

"נוער עמונה קורא בעת הזאת לכל בני הנוער והחברים ביהודה ושומרון, ובכל הארץ כולה, לבוא להפגין ולישון בשני מוקדים כבר מהיום (יום ראשון) בשעות הערב, ולאורך כל שתי היממות הקרובות, למען הסדרת הישובים בחקיקה. אנחנו נהיה שם, מול ביתו של ראש הבית היהודי נפתלי בנט ברעננה, ומול ביתו של יו"ר סיעת הקואליציה זאב אלקין בכפר אלדד בגוש עציון. בואו לישון באוהלים - בכדי לשמור על הבתים. בואו עם הרבה שמחה ואנרגיה - בכדי לתת לאנשי הציבור את הכוח הנדרש להם לחוקק את חוק ההסדרה", סיכמו את מכתבם.