הרב פוירשטיין: ביטול חוק צהר – חילול השם

"מנהיגי הציבור החרדי אינם חפצים להרבות בחילול ה´ ולכן מוטב שישקלו צעדיהם. ביטול או צמצום חוק "צהר" - אין לו דבר עם ההלכה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/05/15 17:04 יד באייר התשעה

הרב פוירשטיין: ביטול חוק צהר – חילול השם
דוברות, צילום: דוברות

הרב רפי פוירשטיין יושב ראש עמית של ארגון רבני צהר התייחס היום (א') להצטרפות החרדים ולניסיון לבטל את חוק צהר, ואמר כי הצטרפות החרדים לקואליציה היא עניין מבורך, לטענתו המעורבות ההולכת וגדלה של החרדים בהשכלה הגבוהה בתעשייה ובחיי הציבור היא צעד חשוב בלכידותה של החברה וביכולת ההכלה ההדדית של חלקי החברה זה בזה.

הרב פוירשטיין הוסיף כי יש נושא אחד, שעל החרדים לרסן עצמם בו ולדרוש מעצמם את מה שהם דורשים מהחברה הכללית, וזה ביחס לשאלת זהותה היהודית של המדינה. "הם, שבמודע ומתוך גישה מחושבת ושקולה, שהחלה על ידי הרב הירש בגרמניה ב־1887, הפרידו עצמם מהקהילה הכללית, אינם יכולים להיכנס לזירת הזהות היהודית כפיל בחנות חרסינה. אגודת ישראל, שנוסדה כאלטרנטיבה לתנועה הציונית בראשית המאה ה־20 ולמעשה נפרדה ממנה, על רקע שאלות הזהות היהודית, אינה יכולה לטפל בנושאים אלה רק בגלל כוחם הפוליטי"

"לצערנו”, המשיך הרב ואמר כי "נתק מתמשך זה גרם לחוסר אמון עמוק בין הדור הישראלי הצעיר שגדל כאן לבין הציבור החרדי ורבניו. הכעס על אי הנשיאה בנטל הצבאי והכלכלי יצר ריחוק וניכור שאי אפשר לפתור באבחת הסכם קואליציוני. מנהיגי הציבור החרדי אינם חפצים להרבות בחילול ה' ולכן מוטב שישקלו צעדיהם. ביטול או צמצום חוק "צהר" - אין לו דבר עם ההלכה. הוא עניין אדמיניסטרטיבי גרידא. ביטול או צמצום החוק שיגרום לרבבות ישראלים לשקול אם להינשא בנישואים הלכתיים או שמא לגשת לנישואים אזרחיים - הוא חילול ה' שאין כמוהו. הוא שבירתו של הישג מדהים שעיקרו השבת האמון בין הצעירים החילונים לבין עולם הרבנות והיהדות. מדוע לקלקל?

לסיום אמר הרב היום כי "מינוי רבנים ודיינים אינו עניין לג'ובים ולסידור עבודה. התאמתם של אלה לציבור הישראלי היא קריטית ליצירת זהות יהודית אהובה ורצויה בעם. הרפו ידיכם ממה שאינכם מבינים בו. היזהרו מחילול ה' הכרוך במינוי שאינו מתאים לנפש העם. לפני שאתם נוגעים בשאלת הגיור, בידקו עצמכם היטב. הבינו היטב את סכנת ההתבוללות המאיימת על החברה הישראלית, שעד היום נשמרה ממנה".