הרב נויבירט: במה שונה תעשיית הפונדקאות ממסחר בעבדים?!

הרב רונן נויבירט מתייחס לסוגיית הפונדקאות בעקבות הבאתן של אימהות פונדקאיות לישראל ואומר, "יש כאן ניצול בלתי מוסרי של נשים במעמד סוציו-אקונומי המוכרות את גופן לעבדות תמורת כסף"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/04/15 19:00 ח באייר התשעה

הרב נויבירט: במה שונה תעשיית הפונדקאות ממסחר בעבדים?!
כיפה, צילום: כיפה

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ארגון רבני בית הלל לשעבר, מתייחס לסוגיית הפונדקאות, בעקבות הבאתן של אימהות פונדקאיות לישראל מנפאל לאחר רעש האדמה, ותוהה מה ההבדל בין הפונדקאות לסחר בעבדים.

"מעבר לאבדן הכואב של חיי אדם של אלפים, משהו נוסף מאוד מטריד אותי בהקשר לאסון בנפאל - סוגיות הפונדקאיות", כתב הרב נויבירט בדף הפייסבוק שלו.

"איני יכול לשפוט ולהכנס לנעליהן של משפחות חשוכות ילדים, ואיני מתנגד לפונדקאות באופן קטגורי. צריך לסייע למשפחות אלו להביא ילדים לעולם בכל דרך אפשרית, כולל דרך פונדקאות", הבהיר הרב נויבירט אך סייג והוסיף "אבל התעשייה המסחרית של פונדקאות אליה נחשפנו בעקבות הרעש, מותירה טעם מר בפה. במה שונה תעשייה זו, ממסחר בעבדים?!”

"אני חש שיש כאן ניצול בלתי מוסרי של נשים במעמד סוציו-אקונומי המוכרות את גופן לעבדות תמורת כסף, כאילו גופן הוא אובייקט גרידא או מכונה לייצור ילדים”, כתב הרב נויבירט. "צריך למצוא מנגנון מבוקר יותר שישמור על האיזון המוסרי שבין צרכי המשפחה חשוכת הילדים לבין ההגנה על זכויות אדם”.

בסיום דבריו איחל הרב נויבירט בריאות לפצועים והנעדרים. "בהזדמנות זו, אזכיר להתפלל לשלום כל הפצועים והנעדרים ברעש, יהודים ולא יהודים כאחד".