Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
דרישה: להחרים ציוד ולסגור עסקים הפתוחים בשבת בירושלים - כיפה

דרישה: להחרים ציוד ולסגור עסקים הפתוחים בשבת בירושלים

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג דורש להורות לפקחי העירייה להחרים ציוד של מסעדות שימצא מחוץ לעסקים בשבת וכן לסגור בתי עסק באמצעות צווים על מנת להילחם בחילול השבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/04/15 14:42 ח באייר התשעה

דרישה: להחרים ציוד ולסגור עסקים הפתוחים בשבת בירושלים
אילוסטרציה: Radu Bercan / Shutterstock.com, צילום: אילוסטרציה: Radu Bercan / Shutterstock.com

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג דורש מראש העיר ניר ברקת להורות לפקחי העירייה להחרים ציוד של מסעדות שימצא מחוץ לעסקים בשבת וכן לסגור סופרמרקטים באמצעות צווים על מנת להילחם בחילול השבת.

בהצעה לסדר היום, שתידון ביום חמישי הקרוב במועצת העיר, כתב קינג "ברחבי העיר פועלים מספר בתי עסק כמסעדות וסופרמרקטים שכונתיים במשך 7 ימים בשבוע ,24 שעות ביממה.פקחי העירייה שאמונים על אכיפת חוק העזר העירוני ירושלים לא עושים את המוטל עליהם ואינם אוכפים את החוק באופן של הוצאת צווי סגירה , החרמת ציוד ועוד, רוב בתי העסק ממוקמים באזור מרכז העיר. חלק מהמסעדות מגישות אוכל מחוץ לבתי העסק ואף מציבות שולחנות וכסאות המרחב הציבורי ושוב, פקחי העירייה לא פועלים כנגדם".

בנוסף, כותב קינג, “בשבועות האחרונים, ארגונים המכנים עצמם "קהילתיים" אך למעשה הם ארגונים שהעירייה מתקצבת הרחיקו לכת ויוזמים חילולי שבת בפרהסייה ותוך שימוש בשירותי המנהלים הקהילתיים שאף הם ממומנים על ידי העירייה".

קינג מציין כי בשנה החולפת פנו אליו עשרות מתושבי מרכז העיר, חילונים ודתיים כאחד, המלינים על חילול השבת. עוד הוא מביא ציטוטים מפסיקת בג"צ בנושא מקביל בתל אביב בהם אומרים השופטים בין היתר, “העירייה מפרשת את חובתה לאכיפת חוק העזר באופן המרוקן אותו מתוכן ומעזה לכנות את הדבר הזה בשם אכיפה".

קינג דורש נקיטת מספר צעדים משמעותיים על מנת לאכוף את חוק השבת. לדבריו, יש "להחרים את השולחנות והכסאות של המסעדות שתוצאנה את רהיטיהן מחוץ לבית העסק למרחב הציבורי. להחרים רמקולים ו/שלוט של בתי העסק שיוצבו מחוץ לבית העסק".

עוד הוא דורש כי "בית עסק המוגדר כסופרמרקט/"פיצוציה" יסגר באמצעות צו" וכן לאשר מדינות "חסרת פשרות של שמירת החוק והסדר, ללא כול אפשרות למו"מ ולדין ודברים בין העבריינים לבין פקחי העירייה”.

בנוסף, נכתב בהצעה כי "ככול שיש צורך, מועצת העיר מאשרת בזאת לממונה על הפיקוח העירוני, לצמצם במשך השבוע את שעות העבודה של פקחים אשר אינם יהודים מתוך עובדי העירייה הקיימים ולהעסיקם בסופי השבוע לצורך מימושה של הצעה לסדר זו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן