Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
האסון בנפאל: בית חב"ד הפך למחסה לאלפי נפאלים וישראלים - כיפה

האסון בנפאל: בית חב"ד הפך למחסה לאלפי נפאלים וישראלים

בעקבות האסון בנפאל שגבה יותר מ-3200 קורבנות עד כה, הפך בית חב"ד בקטמנדו לבית מחסה לנפאלים ולישראלים. במקביל, עושים השליחים מאמצים ליצור קשר עם קבוצות ישראלים במדינה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/04/15 10:02 ח באייר התשעה

האסון בנפאל: בית חב"ד הפך למחסה לאלפי נפאלים וישראלים
אילוסטרציה: Michal Fattal, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: Michal Fattal, פלאש 90

יומיים לאחר האסון בנפאל, מתקשים במדינה להתמודד עם ההרס העצום וקריסת מערכות המדינה, שגבו עד עתה את חייהם של למעלה מ-3200 קורבנות עד כה. כוחות חילוץ והצלה יצאו הבוקר ואתמול מישראל לכיוון נפאל, והם יקימו במקום בית חולים שדה. במקביל, נעשים ניסיונות ליצור קשר עם כ-100 ישראלים המוגדרים 'מנותקי קשר'.

בית חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, הפך ביומיים האחרונים לבית מחסה לאלפי ישראלים ונפאלים אשר שמעו כי יש מחסה ואוכל במקום והם מגיעים בהמוניהם.

"השעה כעת 7 ורבע בבוקר שעון קטמנדו. לילה לבן נוסף עבר על כוחותינו. האדמה שעדיין זזה ברעשי משנה וגשם זלעפות ששטף את הרחבה הפתוחה משך הלילה לא ממש הועילו לשינה", סיפרו הבוקר שליחי חב"ד בקטמנדו, הרב חזקי וחני ליפשיץ.

"אט אט פושטת השמועה על כך שבבית חב"ד ישנו מחסה לנזקקים והמקום מתמלא אנשים נשים וטף מלבד ישראלים. האתגר העיקרי כעת הוא שיהיה לכולם אוכל חם מאחר ומוצרי הבסיס כגון קמח, אורז, ביצים וכו' הולכים ומתמעטים", הם מספרים.

"אנו עושים את כ-ל המאמצים סביב השעון כדי ליצור קשר עם כל קבוצה של ישראלים שנמצאת בנפאל בכל מקום שהוא. יש עדיין כמה עשרות חברים וחברות מנותקי קשר. בעזרת השם נגיע אליהם בכל דרך אפשרית. מוכרחים להבין שהתקשורת כאן כל כך לקויה כך שהאתגר הוא עצום. תמשיכו לכתוב לנו . אנחנו משתדלים לקרוא ולהתיחס לכולם".

השליחים מבהירים כי הם בקושי מצליחים להתחבר דרך גנרטור ישן, ושרוב שעות היום קווי הטלפון נמצאים בקריסה בעקבות רעידת האדמה.

במקביל, הפך דף הפייסבוק של שני השליחים לאבן שואבת לאנשים המחפשים את יקיריהם. עשרות ישראלים פרסמו תמונות ופרטים נוספים על מנת שאם יזהו את בניהם, אחיהם או חבריהם יצרו איתם קשר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן