יוסי שריד נגד בנט: פתאום גילה את האור?

על רקע מסירתו של תיק החינוך לידי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, תוקפים בשמאל את המהלך. "מסוכן וחסר אחריות להפקיד בידיים של בנט את תיק החינוך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/04/15 09:41 ח באייר התשעה

יוסי שריד נגד בנט: פתאום גילה את האור?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם בקרב אנשי השמאל לאחר שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודיע לראש הממשלה כי הוא מעוניין בתיק החינוך, ועל רקע דברים שאומרים בבית היהודי לפיהם בנט 'התאהב במשרד'.

שר החינוך לשעבר מטעם מרצ יוסי שריד תקף את ההחלטה בגלי צה”ל הבוקר ואמר "לחינוך באים באהבה כבחירה ראשונה, או שלא באים בכלל. בימים האחרונים ממש הוא ראה פתאום את האור ולפתע הוא גילה את החינוך. לא הייתי רוצה שאיש כזה יהיה מופקד על חינוך ילדי ישראל".

יו"ר מרצ זהבה גלאון התריעה אף היא מפני המהלך וכתבה כי זה "מסוכן וחסר אחריות להפקיד בידיים של נפתלי בנט את תיק החינוך". ח"כ גלאון אף האשימה באופן עקיף את בנט בהתנהגות של תלמידים שמתעללים בחיות, אלימות וגזענות. "אנחנו נמצאים בשעה כל כך קריטית. הסרטון שהסתובב אתמול ברשת של צעירים מתעללים באכזריות בכלב חסר ישע, האלימות והגזענות שכבר מזמן יצאו מהטוקבקים אל הרחוב, האדישות המוחלטת של אנשים רבים מדי לכאבם של אנשים שחיים בעוני, של פליטים, של פלסטינים - הדברים האלה קשורים בקשר הדוק לדמותה של מערכת החינוך, לערכים או להיעדר הערכים שהיא מנחילה, לאזרחים והאזרחיות שהיא מגדלת. אסור לתת את המושכות שלה למנהיג הלאומנות המשיחית, שמעולם לא התבייש להתסיס ולהסית".

לדבריה, בנט כשר החינוך הבא של ישראל, אלה חדשות רעות מאוד עבור כל מי שעתיד המדינה ודמותה יקרים לו. "החדשות הטובות הן שאנחנו כאן כדי להוציא לו את הנשמה. אני מתכוונת לעקוב אחרי כל שקל שייצא מתקציב משרד החינוך, לבדוק בדיוק עם אילו עמותות הוא מתקשר ולאילו סיורים הוא לוקח את הילדים שלנו".

גם ח"כ עמר בר לב מהמחנה הציוני לא נשאר אדיש וכתב בדף הפייסבוק שלו כי "אני חושש שבנט יכניס את מערכת החינוך ל"מוד" של הצטיינות בלבד, ציונים והישגים על חשבון החינוך עצמו. לא דמוקרטיה, לא שוויון, אולי קצת יהדות, אבל בעיקר הישגים, ציונים ושוב הישגים".

לדבריו, שר החינוך מופקד על חינוך ילדינו, הילדים של כולנו. זהו התפקיד האחרון שבו נכון שיכהן שר ממפלגה סקטוריאלית שהיא הסמן הימני של קואליציה ימנית שאמור להיות שר חינוך של כולם כולל הציבור הלא יהודי.