קצין דתי הותקף במאה שערים: "כמעט עשו לו לינץ"

הקצין, תושב קרית ארבע, הגיע לבקר חייל בודד, והותקף בידי עשרות חרדים קיצונים בשכונה שיידו עליו אבנים וביצים. אימו: "הם היו עם רצח בעיניים. כמעט ביצעו בו לינץ"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/04/15 15:59 ה באייר התשעה

קצין דתי הותקף במאה שערים: "כמעט עשו לו לינץ"
באדיבות המצלמת, צילום: באדיבות המצלמת

אירוע חסר תקדים היום בצהריים (ו') במאה שערים, לאחר שעשרות חרדים קיצונים התקיפו קצין צה"ל מחטיבת גבעתי, תושב קרית ארבע, שהגיע לבקר חייל בודד בשכונה.

הקצין חובש הכיפה, אשר משרת בגדוד החרדי של חטיבת גבעתי, נרגם על ידי הקיצונים בביצים ובאבנים, ולאחר שניסה לעזוב את המקום ברכב של משפחתו, רגמו אותו הקיצונים וניפצו את החלון האחורי של הרכב, תוך שהם קוראים לעברו קריאות חרד"ק (חרדי קל דעת).

"הם לא פגעו בבן שלי אלא בצה"ל", אומרת אימו, יעל, בזעם בשיחה עם 'כיפה'. "יש כאן כפיות טובה. הם ישנו בשקט בקיץ האחרון כי הוא שמר עליהם, וכך הם החזירו לו. הוא בא לעזור לחיילים שלו וכמעט ביצעו בו לינץ'".

"הוא בא ב-12:00 בצהריים לביקור בית אצל שני חיילים בודדים", היא מספרת. "אצל הראשון היה בסדר אבל כשנכנס לשני היו שם שתי נשים שהביעו את מורת רוחם מכך שקצין מסתובב במאה שערים. כשיצא, חצי שעה מאוחר יותר", חיכו לו עשרות גברים ועשרות ילדים שרדפו אחריו עם אבנים וביצים".

לדברי יעל, רכב המשפחה נפגע בצורה משמעותית מהאבנים שיודו אל בנה, ורק לאחר 8 דקות בהם הוא ניסה לעזוב את המקום, הם הניחו לו. "האוטו כתוש. הזכוכית האחורית היא היחידה שנשברה כי הרכב מוגן אבנים, אבל מצאנו בתוך הרכב בלוקים. שאלתי אותו אם מישהו בא לעזור לו והוא אמר כלום. מי שהיה שם הצטרף. בשיחה עם כתבים חרדים הם אמרו לי שגם הם היו בורחים. אלו קבוצה כל כך קיצונית שאם היו מבקרים אותם הקיצונים היו מחסלים אותם. היה להם רצח בעיניים, בדיוק כמו למחבלים שפגשתי בחאן יונס, במלחמה האחרונה, הוא סיפר לי".

כשניסה הקצין לצאת מהמקום, לאחר שנכנס לרכב, נשכבו הילדים שהיו במקום וסרבו לתת לו לעבור בזמן שאחרים השליכו אבנים גדולות לעבר הרכב. הוא התקשר לדווח למשטרה על האירוע, אך אלו אמרו לו שיגיע לתחנה להגיש תלונה. לאחר דקות ארוכות יצא הקצין מהמקום והוא סובל בעיקר ממכות יבשות.

יעל מספרת כי בנה מיהר להגיש תלונה במשטרה, אך שאלו טענו שאין להם מה לעשות נגד הקיצונים ושהדבר קרה גם לראש העיר ניר ברקת כשהוא נכנס לשכונה. "משטרת ישראל אמרו שאין להם מה לעשות", היא אומרת. "זה לא רוב החרדים, אלא פלג קיצוני שמטיל את אימתו על כלל הציבור וכולם שותקים. המשטרה לא נכנסת לשם".

"אין לי שום רצון להכפיש את החרדים", היא מבהירה. "יש לי עניין שהמשטרה ורשויות החוק יעצרו את הרעים ויעצימו את הטובים. הבן שלי הוא קצין, צדיק. הוא לא רוצה לדבר עליהם. הקיצונים האלו פגעו בצה"ל, בערך של הכרת הטוב. מישהו מגן עליכם ואתם לא תרימו עליו יד. כשדיברתי עם הבן שלי על האירוע הוא אמר שזה הזכיר לו יותר הפרות סדר בחברון מאשר שכונה במאה שערים.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך ביקור של ק' צה"ל במדים ברח' עין יעקב (בית ישראל), עת שיצא מרכבו החלו להתגודד סביבו צעירים חרדים. הקצין חזר לרכבו וכשהחל לנסוע יידו לעברו אבנים וניפצו את השמשה האחורית של הרכב. אין נפגעים. נפתחה חקירה".

תודה לנדב הרשקוביץ שסייע בהכנת הידיעה