פייגלין: לא לערבב רציחתו של אבו חדיר וזכר הנופלים

דיון ציבורי סוער פרץ בעקבות ההחלטה להוסיף את שמו של מוחמד אבו חדיר בן ה-16 שנרצח על ידי יהודים בקיץ שעבר לאנדרטה בהר הרצל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/04/15 17:01 ב באייר התשעה

פייגלין: לא לערבב רציחתו של אבו חדיר וזכר הנופלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דיון ציבורי סוער עלה היום בנוגע לשאלה האם מוחמד אבו חדיר בן ה-16, שנרצח בקיץ האחרון, כנקמה על פרשת חטיפת הנערים, אכן צריך להיות מעודכן על אנדרטת הנופלים בהר הרצל. ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' טען כי צריך להסיר את שמו מהאנדרטה מפני שנרצח לא על קיום המדינה אלא במעשה פלילי.

גם משפחתו של אבו חדיר כעסו על חריטת שמם על האנדרטה והם דורשים להסירו בטענה שהם אינם רואים את עצמם כישראלים אלא כפלסטינים.

בני המשפחה של מוחמד הבהירו כי בכוונתם לפנות לבית המשפט כדי להוציא את מוחמד מהרשימה הזו "הבן שלנו לא חייל, ואפילו לא אזרח המדינה. אנחנו לא רוצים שהוא יופיע ברשימת הביטוח הלאומי ובטח שלא בהר הרצל. פנינו לעורך הדין שמטפל בתיק ובכוונתו לפעול בעניין".

מדובר כמובן גם במהומה לשם התקשורת, שכן הכנסתו של אבו חדיר לרשימה של הביטוח לאומי היא לא דבר חדש שקרה היום, מיד לאחר הגשת כתב האישום כנגד יוסף חיים בן דוד, משרד הביטחון הודיע כי משפחתו של מוחמד אבו חדיר מצטרפת למשפחת השכול, לאחר שהוכר כי הנער נרצח בפעולת טרור. "משרד הביטחון אישר לפני זמן קצר את אירוע רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר משועפט כאירוע איבה, והחליט להכיר בו כנפגע פעולת איבה", לשון ההודעה, "ההחלטה התקבלה בעקבות הגשת כתב האישום, נגד הנאשמים ברצח הנער, והממצאים העולים ממנו שלפיהם נרצח אבו חדיר על רקע לאומני".

גם בביטוח הלאומי הסבירו כי הכרה באדם כנפגע פעולות איבה נעשית על פי החלטת משרד הביטחון בלבד. "משרד הביטחון מקבל את ההחלטה על פי תחקיר האירועים. הוא זה שמורה לנו את מי לצרף לנפגעי פעולות האיבה ואנחנו משמשים במקרה הזה כגורם מבצע בלבד" הסביר דובר הביטוח הלאומי חיים פיטוסי.

"מוחמד אבו חדיר הוא לא התושב הערבי הראשון שמוכר כנפגע פעולות איבה. ההכרה כנפגע פעולות איבה, מתבצעת על פי קריטריונים ידועים ומפורסמים. אין שום קשר לרצון המשפחה של הנפגע. ההחלטה האם לקבל את כספי הביטוח הלאומי נתונה בסופו של דבר בידי המשפחה".

חבר הכנסת לשעבר, משה פייגלין, התייחס לדיון בדף הפייסבוק שלו ותמה, "נניח שבמשחק טעון בין ביתר ירושלים לבני סכנין, מתפתחת תגרה ותוך כדי שאגות 'מוות לערבים' מחד ו 'מוות ליהודים' מאידך - נהרגים (לא עלינו) שניים - יהודי וערבי. ע"פ ההיגיון הנוכחי של הנצחת הנער הערבי חדיר - צריכים השנים להיות מונצחים ביום הזיכרון, וכל ההתנהגות האספסופית הזו, אמורה לקבל משקל זהה לגבורת הנופלים. ואם רק אחד נהרג (לא משנה מאיזה צד) זה משנה משהו?".

פייגלין הוסיף, כי הנער הערבי נרצח על ידי אספסוף יהודי על רקע לאומני. "זו זוועה שצריך לגנותה ולמנעה בכל דרך. לערבב את זה עם גבורת הנופלים זהו חילול זכרם וגבורתם" קבע פייגלין נחרצות.